۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۵۴۳
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان:

رژیم صهیونیستی در بدترین مرحله از تاریخ خود قرار دارد

رژیم صهیونیستی در بدترین مرحله از تاریخ خود قرار دارد
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت تنها گزینه مقابله بارژیم صهیونیستی است، بیان کرد: این رژیم در بدترین مرحله از تاریخ خود قرار دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان طی سخنانی در حسینیه شهر «عيناثا» جنوبی با اشاره به اجلاسیه اقتصادی سران کشورهای عرب در بیروت گفت: لبنان نباید به این گونه اجلاسیه و همایش ها توجه کند زیرا تاریخ مصرف همایش و اجلاسیه های کشورهای عربی گذشته است و نمی تواند اهداف ملی و مصالح استراتژیک لبنان را محقق کند.

وی خواستار افزایش روابط رسمی لبنان با سوریه شد و اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکل آوارگان را حل و فصل و در بازسازی سوریه مشارکت کنیم باید روابط خود را با این کشور گسترش دهیم. ارتباط با سوریه موجب عبور از مشکلات اقتصادی در لبنان و ثبات اجتماعی، سیاسی و امنیتی لبنان می شود.

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت ملی تاکید کرد و گفت: بحران تشکیل دولت در لبنان روز به روز پیچیده تر می شود و هر چه که این روند طولانی باشد، مشکلات بیشتر و راهکارها سخت‎ تر خواهد شد. فراکسیون اهل سنت مستقل لبنان باتوجه به میزان آرای که در انتخابات پارلمان بدست آوردند، حق مشارکت در تشکیل دولت را دارند و در واقع بخش از معادلات سیاسی این کشور هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد که اگر جبهه مقاومت و پیروزی های آن نبود، کشورهای عربی با شکست های سنگین و پی درپی رو به رو بودند. جبهه مقاومت دستاوردهای بسیاری برای لبنان بدست آوردند و موجب کرامت و عزت کشورهای عربی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل در بدترین مرحله از تاریخ خود قرار دارد و تاکید کرد که تنها گزینه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی استفاده از قدرت است. مردم، ارتش و مقاومت سه گزینه قدرت لبنان در برابر دشمنان است و قدرت این کشور به حمایت آمریکا و سفر مسؤولان این کشور به لبنان نیست. /994/ب901/ف

ارسال نظرات