۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۴۸۳
حجت الاسلام کاروند تشریح کرد؛

ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه فجر

ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان در دهه فجر
حجت الاسلام کاروند گفت: با توجه به به همزمانی ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه هماهنگی های لازم برای با شکوه تر برگزار شدن فجر فاطمی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی ایام الله دهه فجر با ایام فاطمیه یادآور شد: هماهنگی های لازم برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های فجر فاطمی با هیأت امنای مساجد استان همدان صورت گرفته است.

وی افزود: تمام برنامه های تدوین شده برای اجرا در مساجد به صورت مردمی برقرار خواهد بود و در هر شهرستان حداقل در ده مسجد برنامه های ویژه ای خواهیم داشت که این تعداد در شهرستان همدان در 20 مسجد خواهد بود.

حجت الاسلام کاروند با بیان این که مبلغان حوزه علمیه قم نیز در این مدت با حضور خود به تبیین ایام فاطمیه می پردازند اظهار داشت: طبق برنامه مدونی که در کمیته مساجد طرح ریزی شده است در کنار 35 مبلغ اعزامی از شخصیت‌های مختلف علمی، انقلابی و فرهنگی و روحانیان جامعه‌المصطفی قم نیز برای سخنرانی ها بهره خواهیم برد.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف همدان در این مدت با برگزاری 56 ویژه برنامه به دنبال تمرکز بر اجرای نیت واقفان خواهد بود که در این برنامه ها تعداد چهار کاروان زائر اولی از محل اجرای نیت واقف به عتبات عالبات اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: در طول این سفر افزون بر تهیه گذرنامه خرید البسه و کفش زائرین نیز بر عهده اداره اوقاف همدان خواهد بود.

وی به دیگر برنامه های فجر فاطمی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان آزمایشگاهی، ویزیت رایگان بیماران، اعزام اکیپ پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به روستاها، توزیع سبد کالا بین نیازمندان و پرداخت کمک هزینه درمان از جمله برنامه هایی است که در این مدت اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند افتتاح بخشی از بیمارستان امام حسین (ع) تا پایان امسال را از دیگر پروژه های اداره اوقاف برشمرد و یادآور شد: بخش ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) که در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است تا قبل از پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی به برنامه سوگواره یاس نبوی که در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد اشاره کرد و افرود: امسال  به حرمت ایام فاطمیه نورافشانی در بقاع متبرکه در شب ۲۲ بهمن ماه انجام نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان تاکید کرد: در سال جاری ۶۳ وقف جدید ثبت شده است که نسبت به سال‌های گذشته نوع نیت واقفان تغییر یافته و جهت‌دهی به سمت کمک به بیماران صعب‌العلاج بوده است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات