۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۴۴۸۲
مدیر حوزه علمیه استان کرمان:

مردم مشکلات اقتصادی را پای انقلاب ننویسند

مردم مشکلات اقتصادی را پای انقلاب ننویسند
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: عملکرد نادرست بعضی از مسؤولان سبب شده که در مسائل اقتصادی کشور دچار مشکل شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، گفت: روحانیان و طلاب آبرو و جان خود را فدای انقلاب اسلامی کرده اند.
 
وی افزود: روحانیان در حوزه‌های علمیه با فراگرفتن دروس دینی و تقوا می‌توانند کمک بزرگی به انقلاب اسلامی بکنند تا بتوانند رسالت دینی خود را در حوزه‌های علمیه به پایان برسانند.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به این که روحانیان قبل از انقلاب خود را بدهکار انقلاب و کشور می‌دانستند، اظهار داشت: روحانیان با سخنرانی علیه شاه و بصیرت افزایی به مردم توانستند دین خود را به انقلاب اسلامی ادا و دشمنان را از کشور خارج کنند.
 
وی با توجه به این که حوزه‌های علمیه نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در کشور داشتند، خاطرنشان کرد: حضور در جنگ هشت ساله دفاع مقدس از افتخارات روحانیان محسوب می‌شود.
 
مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، بیان داشت: کم هزینه و پرکاری یکی از خصوصیات روحانیان در کشور بوده که در اوایل انقلاب روحانیان با کم بودن پول و نیرو توانستند شاهی که چند کشور از او حمایت می‌کرد را از کشور خارج کنند.
 
وی ابراز کرد: نماد حوزه و روحانیت دفاع از انقلاب اسلامی است و طلبه‌ای که بتواند در حوزه‌های علمیه اهل درس و تقوا باشد می‌تواند رسالت خود را که حفظ انقلاب اسلامی است به خوبی انجام دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان این که استقلال در کشور یکی از اهداف انقلاب اسلامی شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور با انقلاب کردن توانست در همه زمینه‌ها همچون اقتصاد، سیاست، فرهنگی و اجتماعی روی پای خود بایستد و روز به روز پیشرفت کند.
 
وی با بیان این که پیشرفت در زمینه‌های سلول‌های بنیادین یا هسته‌ای از دستاور‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: مردم در طول انقلاب اسلامی از جهت وضعیت اقتصادی سختی‌های زیادی را کشیدند که دولت باید در بهبود وضعیت اقتصادی برنامه ریزی کند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و ۹ دی نشان دهنده امید مردم به نظام اسلامی است.
 
وی با اشاره به این که مردم کاستی‌های اقتصادی را پای انقلاب ننویسند، تصریح کرد: عملکرد نادرست بعضی از مسؤولان سبب شده که در مسائل اقتصادی کشور دچار مشکل شود.
 
مدیر حوزه علمیه استان کرمان ابراز داشت: مردم و مسؤولان با حمایت از رهبری می‌توانند نقش موثری در حفظ انقلاب اسلامی داشته باشند.
 
وی با توجه به این که پرداختن به مسائل فرهنگی مهم‌ترین کاری بوده که حوزه علمیه باید انجام دهد، اظهار داشت: روحانیان باید مردمی بودن را بیشتر مورد توجه قرار دهند، زیرا یک طلبه زمانی می‌تواند روحانی موفقی در جامعه باشد که در بین مردم باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان گفت: ساده زیستی و مردمی بودن از وظایف طلاب شمرده می‌شود تا بتوانند مردم در مسائل دین به آن‌ها اعتماد کنند./۹۷۰۷/ت210/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات