۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۴۷۶
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

حفظ و تقویت تفکر انقلابی رسالت مهم روحانیت است

حفظ و تقویت تفکر انقلابی رسالت مهم روحانیت است
حجت الاسلام صالحی گفت: روحانیت باید امروز دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تقویت نگاه و تفکر انقلابی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
به خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امشب در نشست روحانیان مرکز استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ایشان به عنوان شخصیتی تراز اول در جهان اسلام یاد کرد و گفت: سیره عملی آن بانوی بزرگوار بهترین الگو برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه بانوان است.
 
وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) شهیده راه ولایت است، افزود: این بانوی نمونه اسلام تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود در راه دفاع از ولایت و امامت حرکت کردند.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که سیره عملی چنین بانوی بزرگواری نباید در جامعه امروز مورد کم توجهی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز باید سیره حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی ارزشمند مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید ولایت مداری و تبعیت محض از ولایت را از حضرت فاطمه زهرا (س) بیاموزیم، تصریح کرد: ایشان در راه دفاع از جایگاه ولایت لحظه‌ای درنگ نکرد و به خود سستی راه نداد.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی همچنین به خطبه با ارزش فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌ای بارز از دفاع آن حضرت از شأن و جایگاه ولایت بوده است.
 
حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت را مدافعان راه حق و حقیقت در جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: روحانیت در طول تاریخ بدون وابستگی به هیچ جریانی و تنها با پشتوانه مردمی در برابر انحراف‌ها ایستاد و از دین و اسلام ناب دفاع کرد.
 
وی با بیان این که روحانیت همواره هدایت فکری جامعه را عهده دار بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت به عنوان مدافعان حریم دین و ولایت رسالت مهمی در رشد و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه بر عهده دارند.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت بسیار سنگین‌تر از گذشته است، افزود: باید دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین تقویت نگاه و تفکر انقلابی بیش از پیش مورد توجه روحانیت قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات