۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۹۴۴۷۴
استاد حوزه علمیه:

خانواده ها از هرچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می کند برحذر باشند

خانواده ها از هرچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می کند برحذر باشند
حجت الاسلام وحيدي در جمع زوجین هشتمین کاروان همسفر تا بهشت، گفت: خانواده ها باید از هر آنچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می کند بر حذر باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام وحیدی، استاد حوزه و دانشگاه در جمع زوجین هشتمین کاروان از بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در رواق حضرت زهرا(س) حرم رضوی، گفت: یکی از فاکتورها برای داشتن خانواده ای موفق و بالنده حکمرانی اعتماد بر روابط زناشویی و فرزندان است، در واقع خانواده ها باید از هر آنچه حس اعتماد را در دایره زندگی کمرنگ می کند بر حذر باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: چنانچه در زندگی چند رکن کنار یکدیگر قرار بگیرند، می توانند خانواده را در راستای بالندگی سوق دهند، یکی از ارکان خانواده بالنده این است که زن و مرد برای رسیدن به آرامش، شادی و نشاط تلاش کنند.

وی اولین رکن رسیدن به آرامش را گزینش درست همسر دانست و اظهار کرد: ازدواج دانشجویی از دو جهت حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که دو طرف عاقل و تحصیل کرده هستند و نکته دوم اینکه در یک محیط آزاد یکدیگر را گزینش کرده اند. این دو نکته از هر حیث حائز اهمیت است و می تواند پهنه آرامش اولیه را در زندگی بگستراند.

این استاد اخلاق حوزه علميه دانستن و یادگیری اصول مهارت های زندگی را دومین اصل آرامش دانست و گفت: دستیابی به اصول مهارت های زندگی سبب می شود از فشار تنش ها در زندگی کاسته شود و زن و مرد به جای دور زدن حول یک موضوع، اصل موضوع را مورد بررسی قرار داده و از حواشی بپرهیزند.

وی در خصوص احترام متقابل به عنوان یکی از اصول مهارتی به حدیث شریف کساء اشاره و عنوان کرد: احترام متقابل مصادیقی دارد که یکی از آن ها توجه به این نکته است که زن و مرد و فرزندان یکدیگر را محترمانه صدا بزنند. تأمل در حدیث شریف کساء که اعضای خانواده پیامبر(ص) همدیگر را با احترام و عشق خطاب می کنند، می تواند گویای این مطلب باشد که آرامش زندگی این بزرگواران مرهون شیوه مهارتی است که حتی در صحبت کردن با یکدیگر رعایت می کردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: در گفت و گو با یکدیگر از زیباترین کلمات استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که خوب حرف زدن و حرف خوب را خوب زدن هنر می خواهد که این هنر نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد.

حجت الاسلام وحیدی در تأکید برای دستیابی به بالندگی در خانواده خاطر نشان کرد: وقتی در خانوادهای که بالنده نیست مشکلی پیش می آید زن و مرد به دنبال مقصر می گردند اما نکته طلایی در خانواده های بالنده این است که به دنبال راه حل هستند تا مشکلشان را به آرامی و با کمترین خسارت بر بدنه خانواده حل کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات