۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۴۷۳
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم:

حضرت فاطمه زهرا پیرو محض ولایت بودند

حضرت فاطمه زهرا پیرو محض ولایت بودند
حجت الاسلام دهقانی گفت: دفاع حضرت فاطمه(س) از امام علی(ع) دفاع یک زن از شوهرش نبود بلکه دفاع از حریم امامت و دفاع ماموم از امام بود.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل برای تمام زنان و مردان عالم است.

وی افزود: وقتی انسان کاملی مانند امام زمان(عج) که نظم عالم هستی به یمن وجود مبارک ایشان است می‌فرماید "فی ابنه رسول الله(ص) لی اسوه حسنه" تکلیف سایر انسان‌ها مشخص می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) اظهار داشت: دلیل اصلی موفقیت انسان‌ها‌ و سازمان‌های موفق این است که در تعیین الگو اشتباه نکرده و افزون بر علاقه داشتن به آن الگو در راه رسیدن به آن جدی عمل کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: همه انسان‌ها کمال را دوست دارند و کسانی که به کمالات می‌رسند عزیز می‌شوند؛ هر چند کمالات انسان‌ها نسبی است و کمال مطلق خداست ولی برای رسیدن به کمالات باید تعیین الگوی مناسب و کاهلی نکردن در مسیر را مدنظر قرار داد.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مناسبی در همه ابعاد به ویژه ولایت‌مداری برای همه انسان‌ها اعم از مرد و زن است؛ دفاع ایشان از امام علی(ع) دفاع یک زن از شوهرش نبود بلکه دفاع از حریم امامت و دفاع ماموم از امام بود؛ آنچه امام علی(ع) را به شدت آزار می‌داد ولایت ناپذیریِ مردمی بود که ادعا می‌کردند حضرت را دوست و قبول دارند.

وی افزود: در حکمت ۲۶۱ نهج البلاغه آمده بعد از آنکه سربازان معاویه شهر انبار را غارت کردند امام پیاده و تنها به سمت نخیله رفت، مردم گفتند یا امیر ما شما را کفایت می‌کنیم؛ امام جواب داد شما کفایت امور خودتان نمی‌کنید چطور می‌خواهید کفایت غیر خودتان را بکنید و فرمود اگر رعایا و مردم قبل من از ظلم حاکمان شکایت می‌کردند امروز من از رعیتم شاکی هستم، گویا من پیرو و آنان پیشوا هستند.

حجت الاسلام دهقانی ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) پیرو محض ولایت بود؛ این خصلت که حضرت را آزار می‌داد حاصل آن اعتراضات مردم، قضاوت‌های نابجای آنها و توجه به برخی شایعات بود که امروز نیز در میان مردم وجود دارد مثلا می‌گویند چرا ولایت فقیه فلان عمل را انجام نمی‌دهد یا چرا فلانی را عزل نمی‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: این حرف‌ها و چراها، ریشه در همین خصلت دارد برخی یا فراموش کرده‌اند یا خود را به فراموشی زده‌اند که مقام معظم رهبری به آنها چه عزتی داده و قطار انقلاب که سراسر عزت و شرف بوده است را چگونه از پرتگاه‌های تاریخی نجات داده است.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر ابعاد بارز شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) بعد معنویتی وجود مبارک ایشان است که در خطبه‌ای که به صورت مستحبی قبل از خطبه عقد قرائت می‌شود فرمودند "حمد و سپاس خدایی را که به سبب فاطمه، علی را رشد معنوی داد و بالا برد، علی که زبان از اوصاف و کمالات او قاصر است"./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات