۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۴۵۴

کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری برگزار می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری افشرد در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرتیپ دوم پاسدار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری افشرد اظهار داشت: این کنگره سه شنبه نهم بهمن از ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این سخنران کنگره سرلشکر محمد باقری افشرد؛ برادر شهید حسن باقری و همچنین رییس ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود، خاطرنشان کرد: همزمان با این مراسم از کتب و آثار مختلف مرتبط با آن شهید بزرگوار رونمایی خواهد شد.

سردار جعفری با اشاره به این‌که قبل از برگزاری کنگره اجلاسیه های مختلفی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: اجلاسیه دانشجویی چهارشنبه هفته جاری؛ سوم بهمن از ساعت 9:30 در تالار استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با سخنرانی سردار صفاری رییس دانشگاه امام حسین(ع) تبریز برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: اجلاسیه هنر و رسانه نیز با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه چهارم بهمن ماه جاری از ساعت 15 در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود؛ سخنران این مراسم سردار فتح آبادی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اجلاسیه دانش آموزی نیز هفتم بهمن از ساعت 9:30 در محل کانون بسیج جوانان سپاه استان و در سالن ثارالله برگزار خواهد شد، افزود: سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجا‌شرقی سخنران این اجلاسیه است؛ ضمن این‌که شب خاطره ای نیز هشتم بهمن از ساعت 18:30 در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار خواهد شد.

سردار جعفری ادامه داد: اجلاسیه نیروهای مسلح نیز با حضور تمامی نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان هشتم بهمن از ساعت 9:30 در سالت سینما سرباز اسلام واقع در خیابان ارتش جنتوبی با حضور سرلشکر حسم سعدی برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این کنگره را معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم مردم عنوان کرد و افزود: در میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین این افراد مطرح بوده است.

وی ادامه داد: شهید باقری در سن ٢٤ سالگی وارد عرصه جنگ شد و تنها ظرف مدت ٢ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده‌اند.

سردار جعفری با اشاره به این‌که این شهید والامقام استعداد و ذکاوت خود را در روزنامه‌نگاری نشان داد که پس‌ از آن به‌عنوان نابغه جنگ معرفی شد، گفت: رهبر انقلاب فرموده‌اند؛ شهید حسن باقری افشرد معجزه انقلاب است، این شهید بزرگوار در دوران جنگ معتقد بود تلفات دادن در جنگ به نفع هیچ‌کدام از کشورهای ایران و عراق نیست./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات