۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۴۲۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اصلاح خرده فرهنگ های غلط رایج در جامعه از سوی روحانیت

ضرورت اصلاح خرده فرهنگ های غلط رایج در جامعه از سوی روحانیت
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اصلاح برخی خرده فرهنگ های غلط رایج در جامعه از سوی روحانیت تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان تبلیغ شهرستان‌های استان در آمل با تسلیت ایام فاطمیه گفت: جان حضرت زهرا (س) با قرآن هم نشین شده است و حشر و نشر ما نیز باید با قرآن بیشتر تقویت شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: خطبه فدکیه نشان داد که وجود، فکر، ذهن و جان حضرت زهرا (س) با قرآن مأنوس بوده است به همین دلیل باید از هر فرصتی که به دست می‌آوریم جهت انس با قرآن بهره گیریم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دلدادگی به پیامبر به عنوان رسول الله نیز در خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بسیار برجسته بوده است، بیان داشت: احترام ویژه نسبت به رسول الله، منزلت و عشق ورزی نسبت به ایشان نیز درس بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود برخی غلط‌های مشهور و اطلاحات اشتباه در جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه این گونه مسائل که بار منفی نیز فضای فرهنگی جامعه دارند باید از سوی روحانیت اصلاح شود.
 
وی در ادامه سخنان خود یکی از وظایف مبلغان را فرهنگ سازی دانست و گفت: باید برخی مسائل که به اشتباه در جامعه اسلامی به فرهنگ تبدیل شده اند با تلاش مبلغان دینی اصلاح شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سراسر خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) تبین فلسفه احکام برای جامعه اسلامی است، افزود: از خطبه فدکیه بهتر نمی‌توان متنی را پیدا کرد که به تبیین فلسفه احکام بپردازد.
 
وی با اشاره به این که امروز در فضای مجازی و رسانه‌ها شاهد بمباران شبهات و اشکالات در حوزه مسائل دینی هستیم، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این شبهات مربوط به حکمت و اسرار مسائل دینی است که باید از سوی مبلغان دینی پاسخ داده شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز متأسفانه شبهات بسیاری در جامعه اسلامی به ویژه در مدارس وجود دارد که نیازمند پاسخگویی صحیح است، گفت: این وظیفه مبلغان دینی و روحانیت است که به شیوه‌ای مناسب پاسخگوی این شبهات مطرح شده باشند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات