۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۴۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حرمت ایام فاطمیه در مراسم دهه فجر رعایت شود

حرمت ایام فاطمیه در مراسم دهه فجر رعایت شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه، باید در مراسم ‏گرامیداشت سالگرد انقلاب حرمت ایام فاطمیه رعایت شود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر تبیین و تشریح برکات و دستاوردهای نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وی افزود: در چهلمین سال پاسداشت انقلاب اسلامی در حوزه مسائل اقتصادی، توسعه و گشایش‌های مادی و عمرانی اصلاً کشور ما با گذشته قابل‌مقایسه نیست و این موضوع را دوست و دشمن گواهی می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اما ممکن است برخی افراد بگویند اگر نظام دیگری هم بر سر کار بود ممکن بود این اتفاقات بیفتد و این پیشرفت‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اما ما باید این فاصله چهل‌ساله و اصول و مبانی انقلاب اسلامی را به جامعه یادآوری و بازخوانی کنیم، زیرا ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و دینی است؛ چراکه به تعبیر برخی از بزرگان مردم ما برای نان و آب قیام نکرده بودند اگرچه نان و آب هم لازمه حیات و زندگی انسان است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: آن چیزی که مردم ما را به کف خیابان‌ها آورد و سبب شد به امام راحل عظیم‌الشأن اقتدا کنند، همچنین سبب شد سختی‌های انقلاب و فراز و نشیب‌هایی که دشمن چه در دوران دفاع مقدس و چه در توطئه‌های دیگر ایجاد کرده بود را با موفقیت پشت سر بگذارند انگیزه دینی، روحیه معنوی و اعتقاد راسخ مردم به اسلام و قرآن و دین مبین اسلام بود.

وی با تأکید بر اینکه باید این زمینه برجسته بازخوانی شود، تصریح کرد: در این راستا لازم است شخصیت‌های مؤثر فرهنگی نقش‌آفرینی کرده و این جنبه انقلاب اسلامی را برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: امسال مراسم سالگرد پیروزی انقلاب با دهه فاطمیه مقارن شده و باید برخی نکات رعایت شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم حرمت ایام فاطمیه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌خوبی حفظ شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات