۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۹۴۴۱۰
حجت الاسلام صادقی واعظ:

نهضت فاطمی چهره مخفی نفاق در جامعه اسلامی را برملا کرد

نهضت فاطمی چهره مخفی نفاق در جامعه اسلامی را برملا کرد
استاد حوزه با بیان اینکه نفاق به اسم دفاع از ارزش های دینی به میدان می آید، گفت: نهضت فاطمی چهره منافاقان را آشکار و اندیشه ظالمانه آنها را برملا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادقی واعظ در مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) که در بیت آیت الله فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: او کسی است که خدا به وجود او مباهات می کند و او را حجت بر اهل بیت(ع) قرار می دهد و نبوت و امامت را به وجود این بانو مرتبط کرده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «اگر خدا دخترم زهرا(س) را خلق نمی کرد همتایی برای حضرت علی(ع) نمی بود و باید این بانو خلق می شدند تا اهل بیت(ع) پرورش پیدا می کردند»؛ در مورد عظمت زهرا(س) همین انداز بس که اهل بیت(ع) از او به عنوان اسوه یاد می کنند و در رفتارو اعمال مادرشان را الگو قرار می دهند.

وی با بیان اینکه نهضت فاطمی بر مبنای افشاگری و آسیب شناسی پایه ریزی شده است، افزود: حضرت زهرا(س) با نهضت خود می خواستند جلوی انحراف مردم را بگیرند؛ یکی از آسیب های که ایشان معرفی کردند،موضوع نفاق امت بعد از امت پیامبر بود.

حجت الاسلام صادقی واعظ تصریح کرد: حضرت نمی خواهد بگوید شما بعد از رحلت پدرم منافق شدید، بلکه منافق و دو رو بودید و این نقاق بعد رحلت پیامبر(ص) آشکار شد؛ این نفاق در جامعه ای که سخن از سخن دین، ارزشهای اخلاقی و الهی است، وجود دارد و به اسم دین و ارزش های اخلاقی رشد می کند و به همین عنوان در مقابل دین می ایستاد و تیشه به ریشه دین می زند.

وی با بیان این که در مدینه هم شاهد وقوع نفاق در میان مردم هستیم، ابراز داشت: نمونه ای از این نفاق در روز غدیر اتفاق افتاد که همه بودند و دیدند و به امر رسول خدا(ص) با حضرت علی(ع) بیعت کردند، ولی در روز موعود که می بایست از ولایت دفاع می کردند، کسی حاضر نشد. 

سخنران این مراسم افزود: مخالفین ولایت با یک جمله منافقانه ای که «ای علی، جوان و فرد بی تجربه نمی تواند حاکم جامعه اسلامی شود اگر چه پیامبر(ص) گفته باشد»، با همین جمله، مردم را از مسیر ولایت و حق منحرف کردند و حق حاکمیت را از حضرت علی(ع) غصب می کنند؛ این مسئله در حالی است که پیامبر(ص) بر عهده دار شدن جوانان برای فرماندهی جنگ تأکید و  مأمور می کنند.

وی با تأکید بر این که نفاق و منافق همیشه جوامع را دچار انحراف می کنند، گفت: اما از طرفی اهل بیت(ع) مردم را نسبت به مسئله نفاق هشدار می دهند؛ در روایتی پیامبر(ص) فرمودند: «اگر کسی نشانه هایی مانند عهد شکنی بعد از تعهد برای انجام کار، دروغ بستن به خدا و عدم اطمینان به شخص بعد از اعتماد در او بود، او منافق است»./1330/پ202/ج

ارسال نظرات