۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۴۰۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

22 درصد طلاب خراسان شمالی ممتاز آموزشی هستند

22 درصد طلاب خراسان شمالی ممتاز آموزشی هستند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تحصیل دو هزار و 600 طلبه در 15 مدرسه علمیه استان، گفت: 22 درصد طلاب خراسان شمالی ممتاز آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه علمیه استان، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران در سطوح یک تا چهار در شهرستان‌های مختلف استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به روند رو به رشد آموزش در حوزه علمیه، افزود: 22 درصد طلاب ما ممتاز آموزشی بوده و از سوی دیگر برخی از طلاب ما جزء ممتازان پژوهشی حوزه علمیه خراسان هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ازنظر علمی و پژوهشی 48 کاندید استعداد برتر در خراسان شمالی داشتیم، اضافه کرد: ازنظر علمی میانگین معدل مدارس علمیه ما پیش از سفر رهبری به خراسان شمالی 12 و 30 صدم بود اما با روند رو به رشد معدل آموزشی حوزه علمیه خراسان شمالی، اکنون سه سال متوالی است که میانگین معدل مدارس ما حدود 16 و نیم است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال درمجموع 152 برنامه محوری شامل 790 جلسه سلسله برنامه و همایش در مدارس علمیه خراسان شمالی اجرایی شده و 21 هزار و 496 طلبه هم در فوق‌برنامه‌های مدارس ما شرکت کرده‌اند که این برنامه‌ها جدای از برنامه‌های روتین مدارس است.

وی در ادامه با اشاره به حضور مبلغان و طلاب حوزه علمیه استان در اربعین در قالب اردوهای جهادی، تصریح کرد: افزون بر این اکنون تابستان‌های طلاب ما با برگزاری اردوهای جهادی مدیریت می‌شوند و تأکید رهبری مبنی بر استفاده از زمان تعطیلات طلاب، در حوزه علمیه خراسان شمالی به‌صورت جدی مد نظر قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات حوزه علمیه خراسان شمالی پرداختن به موضوع هنر است، افزود: در این راستا سینمایش های مختلفی ازجمله سینمایش غدیر و شهیده شام از سوی تیمی هنری اجرا شد که کارگردان و بازیگران آن همه طلبه بودند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از سینمایش غدیر، اضافه کرد: میانگین تعداد تماشاگران سینمایش غدیر در 10 شب ایام غدیر 18 هزار نفر بوده و یک سیانس هم با حضور پیروان اهل سنت برگزار شد که به‌صورت ویژه مورد استقبال قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه گفت: طلاب و اساتید مدارس علمیه استان با جدیت و روحیه جهادی و انقلابی حضور خود را در عرصه‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی استان ادامه می‌دهند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات