۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۴۴۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سرمایه‌گذاری بانک‌های خراسان شمالی در خارج استان مصداق بارز ظلم است

سرمایه‌گذاری بانک‌های خراسان شمالی در خارج استان مصداق بارز ظلم است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر فروشگاه‌ها و بانک‌های استان در جایی غیر از این استان سرمایه‌گذاری کنند به مردم این خطه ظلم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی استان، با اشاره به اهمیت کار بانکداری در جامعه اسلامی، اظهار داشت: پول و سرمایه موجب قوام هر جامعه است و اگر اقتصاد جامعه مختل شود دیگر بخش‌های آن جامعه هم دچار اختلال می‌شود.

وی بابیان این‌که مسؤولان باید به فکر اقتصاد و معیشت بهتر جامعه باشند، افزود: مسؤولان و متولیان امر باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی واقع‌بین باشند و بر اساس واقعیت حرکت کنند تا اقتصاد جامعه به سمت پویایی و رونق پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر تصمیم‌ها احساسی و بی‌منطق و بر اساس سود عده‌ای و ضرر عده‌ای دیگر باشد، جامعه به سمت ازهم‌گسیختگی حرکت خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه گذاری برخی از بانک های استان در خارج از استان انتقاد کرد و گفت: اینکه برخی از فروشگاه‌ها یا بانک هایی که در استان تأسیس‌شده‌اند، مالیاتشان را به استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایشان هم در استان‌های دیگر است و عملاً هیچ نفعی در استان ما ندارند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست؛ ازاین‌رو باید مسؤولان بر این‌گونه فروشگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز کرد: این ظلم است که بانک و یا فروشگاهی از مردم این استان پول و سرمایه کسب کنند و در استانی دیگر سرمایه‌گذاری کنند؛ به همین دلیل لازم است مسؤولان در این راستا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اهمیت اقتصاد در معیشت و فرهنگ جامعه، گفت: بانک‌ها و فروشگاه‌های استان خراسان شمالی باید در همین استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند تا سود پول مردم نصیب همین استان شود در غیر این صورت این عمل ظلم به مردم منطقه است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات