۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۳۹۴
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره اعتکاف علمی در تمام مدارس علمیه خراسان شمالی

برگزاری دوره اعتکاف علمی در تمام مدارس علمیه خراسان شمالی
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره سه‌روزه اعتکاف علمی با شرکت طلاب سطح یک در تمام مدارس علمیه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دوره سه‌روزه اعتکاف علمی در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره با شرکت طلاب سطح یک در 9 مدرسه علمیه برادران شهرستان‌های مختلف این استان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به امتحانات نیم سال اول تحصیلی در حوزه علمیه، این دوره اعتکاف علمی با حضور تمام اساتید و مسؤولان آموزش در بین طلاب برگزار شد و اساتید دروس مختلف پاسخ گوی سؤالات طلاب بودند.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: امتحانات نیم سال نخست طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی از یکم بهمن‌ماه آغاز شده است.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره دانش‌افزایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ویژه اساتید مدرس این درس در حوزه علمیه استان خبر داد.

وی افزود: کتاب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جمع کتب درسی طلاب حوزه علمیه افزوده شده به همین دلیل بعد از برگزاری دوره دانش‌افزایی مزبور، از شرکت‌کنندگان مصاحبه گرفته می‌شود و پذیرفته‌شدگان در مصاحبه به‌عنوان مدرس درس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تدریس این درس را در مدارس علمیه استان انجام می‌دهند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات