۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۳۷۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی غیرقابل انکار است

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی غیرقابل انکار است
حجت الاسلام رحمانی گفت: به یقین نقش طلاب و حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی غیرقابل انکار و نقشی اساسی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) که با حضور طلاب به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه سه نوع نگرش متفاوت نسبت به حضرت زهرا (س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: نخستین نگاه، نگاه کفرآمیز است که از دین گریزی افراد نشأت می‌گیرد و در جامعه امروز ما خیلی مورد پذیرش عوام نیست.

وی با بیان اینکه نگاه دوم، نگاهی کاملا افراطی به شخص حضرت زهرا (س) دارد، افزود: در این نوع نگاه، افراد حضرت زهرا (س) را شخصی فراتر از همه افراد حتی شخص پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع) می‌دانند که این تفکر نیز نگاهی کاملا مردود و باطل است چراکه حضرت زهرا (س) با همه کمالاتش، پرورش یافته مکتب رسول الله (ص) است.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه آسیب نگاه افراطی کمتر از نگاه کفرآمیز نیست، تصریح کرد: نگاه سومی که در مورد شخصیت حضرت زهرا وجود دارد، نگاهی است که مبنای کاملا قرآنی دارد و این نگاه مورد پسند عموم مردم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از منظر قرآن و اسلام، شخص حضرت زهرا (س) دارای اولویت و اهمیت نخست نیست، خاطرنشان کرد: آنچه از منظر دین و قرآن اهمیت دارد، شخصیت حضرت زهرا (س) است که در ادامه راه پیامبر (ص) است.

این مقام مسؤول در ادامه به تشریح تفاوت محبت و مودت از منظر اسلام پرداخت و ادامه داد: محبت گام نخست و آغاز مودت است؛ اگر محبت حضرت زهرا (س) سبب شود گفتار و کردار افراد عوض شود، مودت حضرت در وجود آن‌ها شکل می‌گیرد و این سبب می‌شود، اعمال معنوی افراد هم سطح آن حضرت قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ فاطمی در بین عموم مردم را از ضرورت‌های امروز بیان کرد و گفت: به یقین نقش طلاب و حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ فاطمی غیرقابل انکار و نقشی اساسی است.

گفتنی است ذکر مصیبت در مظلومیت حضرت زهرا (س) از سوی مداح اهل بیت (ع) نیز پایان بخش این مراسم معنوی و نورانی بود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات