۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۳۷۱
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی:

آیه تطهیر بیانگر عصمت اهل بیت پیامبر است

آیه تطهیر بیانگر عصمت اهل بیت پیامبر است
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه خداوند عصمت اهل بیت(ع) را تضمین کرده است، گفت: آیه تطهیر بیانگر عصمت اهل بیت پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، شب گذشته در مسجد غدیر گفت: آیه تطهیر بیانگر عصمت اهل بیت پیامبر(ص) است و این نشان از یک لطف ویژه دارد.

وی بیان داشت: خداوند در اراده تشریعی از بندگان می‌خواهد گناه، خطا و اشتباه نکنند اما در اراده تکوینی که تنها به معصومین تعلق دارد چنین نیست چرا که خداوند عصمت اهل‌بیت(ع) را تضمین می‌کند، یعنی خداوند اراده کرده است هر نوع رجس و پلیدی ظاهری و باطنی را از اهل‌بیت پیامبر بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه خداوند عصمت اهل بیت(ع) را تضمین کرده است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم بعضی اشخاص برجسته از لحاظ ایمانی همچون حضرت عباس، حضرت زینب و حضرت معصومه خطا نمی‌کنند اما عصمت آنها از خطا یک عصمت تضمینی نیست در حالی که عصمت اهل‌بیت پیامبر(ص) عصمتی تضمین شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: یعنی چهارده معصوم هیچ واجبی را ترک نمی‌کنند، هیچ گناه و فعل حرامی مرتکب نمی‌شوند و بالاتر از اینها هیچ عمل مکروهی نیز انجام نمی‌دهند، ایشان حتی فکر گناه نیز نمی‌کنند.

وی با استناد به کتاب احقاق الحق، بیان داشت: در این کتاب بیش از هفتاد روایت از کتب معتبر اهل سنت نقل شده که منظور از اهل‌بیت در آیه تطهیر امیرمومنان علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، بعضی از احادیث پیامبر را نیز اضافه می‌کنند، این روایات بیانگر آن است که دیدگاه عصمت اهل‌بیت مختص شیعیان نیست و مفسران اهل سنت نیز آن را قبول دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی ادامه داد: بنابراین عصمت یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است، آن حضرت خصوصیات و ویژگی‌های متعددی دارد، یکی از خصوصیات منحصر به فرد حضرت زهرا(س) ارتباط ایشان با فرشته وحی جیرئیل است، از رحلت پیامبر(ص) تا روز شهادت حضرت زهرا(س) به روایتی 75 و به روایتی 95 روز فاصله است در این مدت جبرائیل از جانب خداوند فرود می‌آمد و وحی را بر قلب حضرت زهرا(س) نازل می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمودند: حضرت زهرا(س) وحی را دریافت می‌کرد و امیرمؤمنان علی(ع) آن را مکتوب می‌نوشتند؛ امام خمینی(ره) در صحیفه نور در توضیح این حدیث بیان کردند این ویژگی در توصیف هیچ یک از ائمه بیان نشده و تنها مخصوص حضرت زهرا(س) است، البته این ویژگی ربطی به جایگاه امامت حضرت علی(ع) ندارد بلکه این ویژگی یک لطف خاص از جانب خداوند برای حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: آنچه در این مدت بر حضرت زهرا(س) وحی شد سه برابر قرآن است که همه آن در یک کتاب به نام مصحف فاطمه ثبت شد و نزد امیرمؤمنان(ع) قرار گرفت و بعد از ایشان به امام بعدی سپرده شد و به همین منوال هر امامی به امام بعد از خود سپرد، امروز این کتاب در دست امام زمان(عج) است و آن حضرت بعد از ظهور بر اساس این کتاب عمل می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات