۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۳۶۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شرط گذر از معبر جنگ اقتصادی، حضور مدیران جهادی در صحنه است

شرط گذر از معبر جنگ اقتصادی، حضور مدیران جهادی در صحنه است
استاد حوزه علمیه شرط گذر از معبر جنگ اقتصادی را حضور مدیران جهادی در صحنه دانست و گفت: جنگ اقتصادی حربه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ایمان وسیله‌ای برای پاکی انسان از شرک، کفر و نفاق است.

وی خداباوری و قیامت باوری را از مصادیق ایمان بیان کرد و ادامه داد: انسان به هر میزان قیامت باور باشد به همان مقدار از دستورات الهی تبعیت کرده از حرام اجتناب می کند و به دنیا دل نمی بندد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مشکلات انسان را ناشی از ضعف ایمان دانست و ابراز کرد: ظواهر و خوشی های دنیا زمانی برای انسان جلوه گری می کنند و مورد اهمیت قرار می گیرند که انسان از قیامت غفلت کند.

استاد حوزه علمیه جهاد فی سبیل الله را عاملی برای سعادت و عزت دنیوی و اخروی انسان بر شمرد و گفت: نابودی طاغوت، پیروزی در دوران دفاع مقدس و ناامیدی منافقان در طول این چهل سال همه و همه ثمره و نتیجه مجاهدت جهادگران انقلابی و استقامت مردم ولایتمدار است.

وی داشتن روحیه جهادی را شاه کلید حل مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی سبب ناامید شدن دشمنان و تقویت روحیه امید در جامعه می شود؛ اگر کسی می خواهد پرچم عزت اسلام در کنار ولی خدا بالا باشد باید افزون بر خدا، پیامبراسلام و جهاد را از خود و خانواده اش بیشتر دوست داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: دلیل اینکه مردم بعد از رسول خدا به حضرت زهرا(س) پشت کردند این بود که آنان خود و خانواده خودشان را بیشتر از پیامبر و جهاد دوست داشتند از این رو اجازه دادند جایگاه ولایت غصب شود و حضرت زهرا(س) به شهادت برسند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روحیه عافیت‌طلبی و رفاه طلبی مانع تقویت روحیه جهادی در انسان می شود و متاسفانه مردم مدینه بعد از رحلت رسول خدا روحیه جهادی خود را از دست دادند و گرفتار روحیه عافیت‌طلبی و رفاه طلبی شدند.

وی با بیان اینکه انسان در سختی ها رشد می یابد و تربیت می شود، اظهار داشت: شکست زمانی حتمی است که ما روحیه جهادی خودمان را از دست بدهیم، انسان ولایتمدار زمانی می تواند ادعا کند مدافع ولایت است که روحیه جهادی داشته باشد روحیه جهادی با روحیه عافیت طلبی، خودخواهی، تجمل گرایی و ثروت اندوزی در تضاد است و همه اینها یک جا جمع نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جان خویش را فدای اسلام کردند تا دین الهی بقا یابد، گفت: حضرت زهرا(س) حضرت علی(ع) را بسیار دوست داشتند اما اسلام بیشتر از حضرت دوست می داشتند از این رو جان خود را برای صیانت از اسلام فدا کردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تاکید براینکه جهاد تنها در میدان نظامی نیست بلکه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می توان رفتاری جهادی داشت، اظهار داشت: همه اهداف دشمنان از جنگ اقتصادی جدا کردن مردم از دین و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه شرط گذر از معبر جنگ اقتصادی را حضور مدیران جهادی در صحنه دانست و گفت: امروز برای آن که انقلاب بقا پیدا کند نیازمند مدیران جهادی و اقدامات جهادی در کشور هستیم تا پرچم اسلام بالا بماند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات