۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۳۶۴
حجت الاسلام عزیزی:

مجاهدت حضرت زهرا بقای اسلام را تضمین کرد

مجاهدت حضرت زهرا بقای اسلام را تضمین کرد
استاد حوزه علمیه دفاع از ولایت را مهمترین شاخصه روحیه مجاهدانه حضرت زهرا(س) دانست و گفت: مجاهدت حضرت زهرا(س) بقای اسلام را تضمین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی عزیزی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حضرت زهرا(س) با تکیه بر خداوند به دفاع از ولایت اقدام کردند.

وی افزود: ایشان یک تنه در برابر ظلم ایستادند و برای ابد غاصبان خلافت و حاضران در سقیفه را رسوا ساختند؛ مهمترین سلاح حضرت در این دفاع الگو ساز، اشک و زبان بود.

حجت الاسلام عزیزی با استناد به کلام امام زمان(عج)، ابراز کرد: حضرت می فرمایند: من نیز همانند مادرم عمل خواهم کرد، قانون اساسی حکومت من بر مبنای قانون مادرم زهرا(س) خواهد بود؛ همه ترس دشمنان این است که مبادا رفتار و عملکرد حضرت زهرا(س) الگوی مسلمانان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) معصوم بودند و مقام عصمت داشتند، اظهار داشت: ترک عمل واجب از معصوم غیر ممکن است بنابراین امکان نداشت حضرت زهرا(س) از انجام عمل واجبی سرباز زند اما زمانی که آن دونفر نزد ایشان آمدند و به حضرت سلام دادند و حضرت پاسخ جواب آنان را نداد دلیلش آن است که حضرت خواستند بفهمانند شما مسلمان نیستید و جواب سلام کافر واجب نیست.

وی ادامه داد: حضرت به آنان فرمودند: آیا شما نشنیده اید که پیامبر فرمودند فاطمه پاره تن من است هر که او را آزار دهد من و خداوند را آزار داده است، آیا شما از رسول خداوند نشنیده اید غضب و رضای فاطمه غضب و رضای خداوند است، من از شما راضی نیستم و در هر نمازم شما را نفرین خواهم کرد؛ این کلام حضرت بیانگر غضب خداوند بر جریان سقیفه بود.

حجت الاسلام عزیزی دفاع از ولایت را مهمترین شاخصه روحیه مجاهدانه حضرت زهرا(س) دانست و گفت: مجاهدت حضرت زهرا(س) بقای اسلام را تضمین کرد، اگر امروز میلیون ها انسان مدافع ولایت هستند به این دلیل است که الگوی آنان حضرت زهرا(س) است. امروز آن زن سوری که همسر و چهار فرزندش به دست داعش سر بریده می شوند و او با دستان خود آنان را غسل و تدفین می کند بعد می گوید خودم و همه هستی ام فدای رهبر ایران همه بیانگر اهمیت جایگاه ولایت است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: جهاد فاطمی تا زمان ظهور ادامه دارد، جهاد فاطمی به قیمت جان حضرت زهرا(س) تمام شد میوه های این جهاد شهدایی هستند که با تمام وجود از انقلاب اسلامی و حریم آل الله دفاع کردند.

وی مدافعان حرم را میوه اسلام مجاهدانه دانست و گفت: اسلام مجاهدانه را حضرت فاطمه(س) بنا نهادند بر همین اساس همه مجاهدان عالم شاگردان مکتب ایشان هستند بنابراین حضرت فاطمه(س) زنی مرد آفرین و رهبر تمام مجاهدان عالم است، مقتدا و مولای همه ولایتمداران جهان ایشان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات