۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۴۳۴۸
امام جمعه الشتر:

بصیرت افزایی جزء راه های صیانت از انقلاب است

بصیرت افزایی جزء راه های صیانت از انقلاب است
امام جمعه الشتر بصیرت افزایی را از راه های صیانت از انقلاب عنوان کرد و گفت: حوزه و روحانیان در این زمینه نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: خاستگاه انقلاب از حوزه علمیه قم و مدرسه فیضیه شروع شد.

وی افزود: در راستای شکل گیری انقلاب، امام راحل حرکت انقلابی را آغاز کرد و روحانیان در روشنگری مردم نسبت به جرم و جنایت پهلوی نقش آفرینی کردند و مردم نیز با حمایت خود در این زمینه ایفای نقش کردند.

امام جمعه الشتر مهم ترین راهبرد حوزه علمیه را انقلابی بودن عنوان کرد و بیان داشت: اگر حوزه نگاه انقلابی را در تمامی ابعاد خود در دستور کار قرار دهد، نقش خود را در صیانت و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی به خوبی ایفا می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه ای استوار است که با نگاه انقلابی به سمت آرمان های انقلاب گام بردارد، افزود: حوزه محل تربیت نیروهای انقلابی است، نیروهایی که در زمینه های مختلف نقش آفرین هستند.

امام جمعه الشتر خاطرنشان کرد: حضور حوزویان در زمینه های مختلف امری مهم در هدایت جامعه و تبیین اهداف و آرمان های انقلاب است.

وی بصیرت افزایی را از راه های صیانت از انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: حوزه که مادر انقلاب است و در شکل گیری انقلاب نقش آفرین بود، امروز نیز در تداوم راه انقلاب و صیانت از آرمان های انقلاب نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام موسوی به نقش حوزه و روحانیت در بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: روحانیان با حضور در جمع مردم و روشنگری در عرصه های مختلف بین مردم می توانند در صیانت از انقلاب ایفای نقش کنند.

وی از مهم ترین راه های حفظ انقلاب اسلامی را تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیان با تبیین و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب بین نسل جوان و نوجوان از انقلاب و آرمان های والای آن صیانت می کنند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات