۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۴۳۳۹
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

حضرت فاطمه بهترین الگوی عفت و پاکدامنی برای زنان است

حضرت فاطمه بهترین الگوی عفت و پاکدامنی برای زنان است
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: حضرت فاطمه (س) که مقابل مرد نابینا نیز حجاب خود را حفظ می‌کند بهترین الگوی عفت و پاکدامنی برای زنان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در آستان مقدس امامزاده سید محمد کاشان با تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: خداوند در اسلام برای معرفی الگو حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو معرفی کرده است.

وی با اشاره نقش مهم حضرت فاطمه (س) در اسلام، افزود: برای بقای اسلام و حمایت از ولایت و امیرمومنان (ع) حضرت فاطمه زهرا (س) شهادت رسید و تأثیری که شهادت این بانوی بزرگ اسلام داشت شاید که اگر خون ده‌ها مرد به زمین ریخته بود چنین تأثیری برای اسلام نداشت.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: درکربلا ۷۲ نفر به شهادت رسیدند، اما سند مظلومیت امام حسین تنها این ۷۲ نفر نیستند، بلکه سند مظلومیت امام حسین (ع) و سند جنایت لشکر عمر سعد علی اصغرشیرخواره است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز کرد: حضرت زهرا (س) دختر پیامبراکرم (ص) نیز که پدر حضرت بار‌ها گفته بود فاطمه پاره تن من است و هرکس فاطمه را اذیت کند پیامبر را آزار داده و هرکس پیامبر را اذیت کند خدا را آزار داده است هم سند مظلومیت اسلام و امیرمومنان (ع) است.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: مخفی ماندن قبر فاطمه زهرا (س) و غسل و کفن و دفن شبانه حضرت مجموعه‌ای از مسائلی است که می‌تواند حقیقت ماجرای سقیفه را برملا کند که در سقیفه ظلم شد و دختر پیامبر به عنوان مظلومه این جریان در طول تاریخ ماندگار شد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان فاطمه زهرا (س) به دلیل داشتن صفات والای انسانی را بهترین الگو برای بانوان دانست و اظهار داشت: وقتی حضرت فاطمه (س) مقابل مرد نابینا نیز حجاب خود را حفظ می‌کند بهترین الگوی عفت و پاکدامنی برای زنان است.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) هیچگاه از همسر خود امیرمومنان (ع) هیچ درخواستی نداشت و این بهترین الگو برای زنان است، گفت: درخواست از همسر و شرمنده شدن او به دلیل عدم توانایی در سیره فاطمه زهرا (س) نیست.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان اینکه لحظه به لحظه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای بانوان درس است اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) و بهترین الگو برای زنان و حتی برای مردان است.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: مراسم‌های عزاداری فاطمه زهرا (س) هم برای تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) است و هم برای الگوبرداری از این بانوی بزرگ اسلام است تا بتوانیم با حضور در این مجالس در رفتار خود تغییراتی را داشته باشیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات