۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۳۳۷
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

کشور با دانش اداره می‌شود نه با حرکات و سخنان پوپولیستی + فیلم

کشور با دانش اداره می‌شود نه با حرکات و سخنان پوپولیستی + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: مسؤولان سیاسی و اداری کشور ما به این بلوغ نرسیده‌‌اند که اداره کشور با دانش ممکن می‌شود، نه با حرکات و سخنان پوپولیستی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشست چشم انداز وحدت حوزه و دانشگاه که امروز در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه را در یک چشم انداز عنوان کنیم، چشم انداز این وحدت عبارت است از تعامل سازنده علمی و کاربردی حوزه و دانشگاه در راستای تعالی جامعه.

وی افزود: وقتی از وحدت حوزه و دانشگاه صحبت می‌شود مقصود این نیست که این دو نهاد یا سازمان تبدیل به یک نهاد و سازمان شوند البته اگر نهاد را به معنای جامعه شناختی آن در نظر بگیریم و نه به معنای سازمان، می‌توان نهاد حوزه و دانشگاه را واحد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه ابراز داشت: با تعارف مذکور، نهاد تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی یکی است حتی اگر موضوعات تعلیم و تربیت در این دو ساختار با یکدیگر متفاوت باشند که در آن صورت دیگر نباید دو نهاد وجود داشته باشد و باید یک نهاد تعلیم و تربیت اسلامی وجود داشته باشد که یک ساختار آن حوزه و ساختار دیگر آن دانشگاه است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت داشته باشیم که بتواند تحقیق و عینیت خارجی پیدا کند جز بد تعامل حوزه و دانشگاه امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: ما امروز در کشور با چالش‌های جدی ساختاری و مدیریت اداری مواجه هستیم؛ کشور ما را تحریم زمین نمی‌زند، کشور ما را توطئه‌های استعمار و استکبار زمین نمی‌زند، ما گرفتار فقدان منابع انسانی کارآمد یا دانش نیستیم، ضعف و آسیبی که وجود دارد این است که دانشی که در حوزه و دانشگاه تولید می‌شود یا وجود سیر وسیع و گسترده آن، در صحنه اداره جامعه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: مسؤولان سیاسی و اداری کشور ما هنوز به این بلوغ نرسیده‌‌اند که اداره کشور با دانش ممکن می‌شود نه با حرکات و سخنان پوپولیستی؛ این ضعف تنها برای جریان سیاسی حاکم فعلی نیست بلکه در گذشته نیز وجود داشته است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیان داشت: هیچ یک از جریانات سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب این بلوغ را پیدا نکرده‌اند که هنوز دوران نونهالی را سپری می‌کنند اما اگر به این باور برسند که اداره کشور با دانش ممکن می‌شود آن‌گاه وحدت حوزه و دانشگاه را نیز باور خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و راهبردهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این چهل سال به معنای واقعی تعامل وحدت حوزه و دانشگاه سیر صعودی خوبی داشته است./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات