۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۳۳۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

فاطمیه هویت شیعه است

فاطمیه هویت شیعه است
استاد حوزه گفت: اهل سنت راجع به امام حسین(ع) مقتل دارند و روی آن حساس نیستند اما روی فاطمیه حساسیت ویژه ای دارند چرا که فاطمیه هویت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و تجمع طلایه داران فاطمی که به همت حوزه های علمیه شهرستان پاکدشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد با اشاره به کتاب های سلیمان کتانی که نویسنده ای لبنانی مسیحی است به ضرورت شناخت شخصیت فاطمه(س) پرداخت و گفت: در این کتاب آمده است که قهرمانی به تاج و تخت و به زور بازو و قدرت نیست بلکه قهرمانی به شجاعت در برابر باطل و دفاع از حق است، فاطمه(س) اگرچه نحیف و ضعیف بود اما قهرمان واقعی بود.

وی همچنین ابراز کرد: دکتر محمد عبدیمانی که سنی و اهل عربستان است در کتابش آورده است که برای شناخت فاطمه(س)، باید دانست که او همسر، مادر و دختر کیست؟! فاطمه(س) آینه پیغمبر(ص) است و تجلی اوست.

استاد حوزه علميه قم با بیان اینکه فاطمیه یک فرق با عاشورا و محرم دارد، افزود: اهل سنت راجع به امام حسین(ع) مقتل دارند و روی آن حساس نیستند اما روی فاطمیه حساسیت ویژه ای دارند چرا که فاطمیه هویت شیعه است.

وی با اعلام اینکه حادثه شهادت آن بانوی بزرگوار چندین روایت دارد، تصریح کرد: همین مورد نشان از مظلومیت ایشان دارد.

سخنران برجسته دینی با اشاره به 2 خطبه معتبر از حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: صدور خطبه حضرت زهرا(س) که قبلاً از نهج البلاغه بود، اولین خطبه ای است که از خانه پیامبر آمده و خطبه فدکیه هم تنها بحث باغ فدک نیست بلکه مربوط به موضوع ولایت و امامت است.

وی خاطر نشان کرد: کتابی بنام کفایت الاثر برای هزار سال پیش موجود است که در آن آمده فاطمه(س) در احد برای رحلت پدرش می گریست و برای عزاداری پدر در اتاق نمی نشست.

استاد حوزه علميه اضافه کرد: شخصی از آن حضرت پرسید چرا پدر شما بر ولایت علی(ع) کار را تمام نکرد و نگفت که علی(ع) جانشین من است، فاطمه(س) پاسخ داد این چه حرفیست، روز غدیر هفتاد روز قبل از رحلت است، دوباره شخص پرسید پس چرا علی(ع) فریاد نمی زند که من امام هستم، فاطمه(س) فرمود امام مثل کعبه است، شما نزد کعبه می روید یا کعبه خدمت شما می آید؟

وی با اذعان به اینکه همه درد فاطمه(س)، علی(ع) است و فاطمه(س) درد علی(ع)، بیان کرد: ایام فاطمیه باید بروز و تجلی پیدا کند وگرنه دشمن منکر وجود فاطمیه می شود.

کارشناس دینی با عنوان این سؤال که چرا مراجع احساس خطر کرده اند، تصریح کرد: فاطمیه سرآغاز شکل گیری شیعه است، جوان ها از نظر علمی خود را با مطالعه تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در سوره شورا از پنج پیغمبر نقل می کند که گفتند ما اجر نمی خواهیم مگر مودت، محبت در دل است و مودت در عمل و ابراز آن.

وی گفت: اظهار مودت روش های زیادی دارد، در روش گفتاری مثل میثم تمار که در دفاع از پیامبر داد میزد، روش نوشتاری که در آن مودت با قلم نوشته می شود، روش هنری مثل ساخت فیلم توسط کارگردان است، روش اخلاقی هم مانند رعایت حجاب یا اسم خوب روی فرزند گذاشتن.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: زدودن هویت مذهب از اسم شروع می شود، معاویه می گفت اسم علی را نباید روی بچه ها گذاشت.

وی ادامه داد: در مودت اجتماعی، آدم به فقیر کمک می کند، در مودت مالی، انسان موکب میزند و چای صلواتی پخش می کند، در مودت حضوری هم همه شهر باید با عملکرد ما از ایام شهادت حضرت زهرا(س) باخبر شوند ولو با نصب یک پرچم چرا که اگر سکوت کنیم فاطمیه فراموش خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با اشاره به حضور مراجع علی رغم سن بالا در مراسم های فاطمیه، افزود: تجلیل از فاطمه(س)، تجلیل از پیامبر(ص) و امام علی(ع) و یازده امام دیگر است، فاطمه(س) کسی بود که امیرالمؤمنین به او می بالید./804/پ310/ب1

ارسال نظرات