۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۳۳۱
استاد حوزه علمیه:

خطبه فدکیه سبب حفظ عزت اسلام شد

خطبه فدکیه سبب حفظ عزت اسلام شد
استاد حوزه با بیان اینکه برخی از سرمایه ها هویت جهان اسلام محسوب می شوند، گفت: اگر خطبه غدیر و فدکیه نبود امروز اسلام عزت و عظمت نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی استاد حوزه علمیه ظهر یکشنبه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در مصلی صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین برگزار شد با بیان اینکه جوانان باید به هر بهانه ای از انقلاب و رهبری حمایت و دفاع کنند، گفت: امروز علی رغم همه تخریب هایی که دشمنان علیه رهبری انجام می دهند، کافی است تا رهبری دستور بدهند و جوانان سراسر ایران لبیک گویند.

وی خاطر نشان کرد: اما در زمان حضرت علی(ع) کسی نبود تا امیرالمؤمنین(ع) را حمایت و دفاع کنند، از این رو امام خمینی(ره) فرمودند که شهادت می دهم که مردم عصر کنونی ما از مردم زمان حضرت امیرالمومنین(ع) بهتر هستند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین ادامه داد: امروزه باید جوانان ما کاری کنند که امام زمان(عج) از دست آنها ناراحت نشود، اگر امام زمان(عج) از دست ما ناراحت بشود ما خود را از وجود امام عصر(عج) خویش محروم کرده ایم.

وی با بیان اینکه ما چند نوع سرمایه داریم که هویت جهان اسلام محسوب می شوند، ابراز کرد: اگر خطبه هایی از جمله خطبه غدیر پیامبر(ص)، خطبه حضرت زهرا(س) معروف به فدکیه، خطبه امام سجاد(ع) و خطبه حضرت زینب(س) نبود امروزه اسلام و شیعه عزت و عظمت نداشتند.

رییس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان تهران خطاب به منبری ها و ذاکرین اهلبیت(ع) توصیه کرد: جامعه ستایشگران، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را برای تمام مسلمانان و شیعیان بازگو کنند و بدانند خطبه فدکیه چه با ارزش است.

وی به تبیین خطبه فدکیه پرداخت و تصریح کرد: امروزه تمام مسلمانان باید از دستورات اهل بیت(ع) اطاعت کنند به خاطر اینکه باید یک محوریت بین مسؤولان باشد، آن حقیقتی است که ملت شیعه را در کنار هم با اتحاد نگه می دارد چیزی نیست جز اهل بیت(ع).

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امروز هم ملت اگر از ولایت و نایب امام زمان(عج) پیروی نکنند قطعاً شاهد تفرقه های گوناگون از طرف دشمنان خواهند بود، عده ای امروز با ایجاد فرقه تشیع انگلیسی سعی و تلاش دارند که تفرقه و پراکندگی در بین مسلمانان و شیعیان ایجاد کنند.

حجت الاسلام محمودی در پایان بیان کرد: در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، دشمن اتفاقاتی را رقم زده تا این نظام را از بین ببرد اما ایران اسلامی با استقامت و به لطف اهل بیت(ع) همچنان پابرجاست، هیچ کسی نمی تواند به این کشور علوی و مهدوی ضربه وارد کند و امسال هم شاهد بلوغ و چهل سالگی انقلاب خود خواهیم بود./804/پ310/ب1

ارسال نظرات