۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۳۲۰
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مبلغان باید به کارهای قرآنی بپردازند + فیلم

مبلغان باید به کارهای قرآنی بپردازند + فیلم
آیت الله طه محمدی گفت: روحانیان و طلاب باید به درستی حقایق قرآن را برای مردم بازگو کنند و با انجام کار قرآنی معرفت مردم نسبت به قرآن را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) که در حوزه علمیه همدان برگزار شد با تاکید بر آراستگی شیعیان تصریح کرد: اهمیت آراستگی شیعیان در تمام ابعاد آنقدر بالا است که امام صادق(ع) فرمود شیعیان ما باید طوری باشند که حتی اگر دشمنان شما هم از کنارتان عبور کرد بگویند خدا رحمت کند جعفر صادق(ع) را که به این زیبایی شما را تربیت کرده است.

وی با بیان این که وجود داستان ها و مثال های زیاد در قرآن نیازمند تدبر دقیق در آیات است اظهار داشت: دلیل استفاده خداوند از داستان های تاریخی درس عبرت گرفتن آیندگان از سرگذشت دوره های قبلی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به طور مثال زندگی همسر حضرت نوح و همسر فرعون باید بالاترین درس آموزنده برای بانوان ما باشد.

وی طلاب را دعوت به انجام کار قرآنی کرد و گفت: روحانیان و طلاب عزیز باید به درستی حقایق قرآن را برای مردم بازگو کنند و با انجام کار قرانی معرفت مردم نسبت به قران را افزایش دهند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: متاسفانه همان طوری که نسبت به قرآن جفا کردیم به اهل بیت نیز جفا کرده ایم و به قول شهید مطهری دشمنان اهل بیت را کشتند اما ما دوستان بیشتر از دشمن به آن ها جفا کردیم.

وی نمره فاطمه شناسی موجود را قابل قبول ندانست و یادآور شد: این عبارت برای شیعیان زیبنده نیست که بگوییم در فاطمه شناسی کوتاه امده ایم و آن طور که باید ایشان را نشناخته ایم.

امام جمعه همدان افزود: تمام امامان معصوم ما هر جا گرفتاری داشتند به مادرشان متوسل می شدند این یعنی اگر همه فضیلت های جهان را در یک جا جمع کنیم می شود فاطمه (س).

وی یادآور شد: اگر فلان دانشمند غربی موضوعی را مطرح کند بدون چون و چرا قبول خواهیم کرد و به آن بال وپر خواهیم داد اما کرامات و اخلاق و منش اهل بیت خودمان را به راحتی از کنارش عبور می کنیم./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 8
هادی شاملو
ارسال نظرات