۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۹۴۳۰۲

حمایت ۴ نماینده کنگره آمریکا از لایحه تحریم «نجباء»

حمایت ۴ نماینده کنگره آمریکا از لایحه تحریم «نجباء»
چهار نفر از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که از لایحه تحریم علیه گروه مقاومت اسلامی «نُجَباء» حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در لایحه ضد ایرانی جدید مجلس نمایندگان آمریکا با نام «تحریم گروه‌های وابسته به ایران»، تنبیهات اقتصادی علیه جنبش‌های مقاومت اسلامی از جمله نُجَباء پیش‌بینی شده است.

بنا بر مندرجات صفحه شخصی جو ویلسون (نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در کنگره آمریکا) علاوه بر وی، برد شرمن (نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا)، استیو چابوت (نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو) و تام سوزی (نماینده دموکرات نیویورک) اعلام کرده‌اند که از هر اقدامی برای ملزم کردن کاخ سفید نسبت به تحریم مقاومت اسلامی نُجَباء و سایر گروه‌های مقاومت عراقی حمایت می‌کنند.

جو ویلسون در توضیح علت حمایت از لایحه تحریمی علیه نُجَباء گفت: دست این گروه به خون سربازان ارتش ایالات ‌متحده آغشته است و آنان از سال ۲۰۱۱ تاکنون، بارها به نیروهای نظامی ما حمله کرده‌اند.

برد شرمن در همین راستا مدعی شد که نُجَباء حقوق بشر را نقض و ما را به ‌صورت علنی تهدید می‌کنند. همچنین استیو چابوت نیز با پراهمیت قلمداد کردن لایحه یاد شده، افزود: آنها دست ‌نشانده نیروی قدس سپاه پاسداران هستند و از روحانیون ایرانی اطاعت می‌کنند.

گفتنی است، این لایحه در صورت تصویب، دولت آمریکا را مکلف می‌کند گروه‌های مذکور در متن مصوب را هدف تدابیر تحریمی و جرائم مالی قرار دهد./847/ب101/ف

ارسال نظرات