۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۲۸۲
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران:

روحانیت افق نگاه و محاسباتی خود را مطابق با نگاه رهبری تنظیم کند

روحانیت افق نگاه و محاسباتی خود را مطابق با نگاه رهبری تنظیم کند
حجت‌الاسلام سهرابی فتح الفتوحات انقلاب در سطح جهانی را انکار ناپذیر دانست و گفت: روحانیت افق نگاه و محاسباتی خود را مطابق با نگاه رهبری تنظیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز در کارگاه آموزشی توجیهی روحانیان مستقر استان تهران که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: زمانی که به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درزمینه شرایط امروز توجه می‌کنیم می‌بینیم امید به آینده در نگاه و کلام ایشان موج می‌زند.

وی افزود: نگاه اولیه این است که ایشان در جایگاه رهبری هستند و باید به جامعه امیدواری بدهند و دسته‌ای از مشکلات و کاستی‌ها را ندید بگیرند و همواره به خداوند امید داشته باشند چراکه جایگاه رهبری چنین اقتضا می‌کند. اما با توجه به محتوایی که معظم له بیان می‌کنند می‌توان فهمید که بیانات ایشان یک امید دهی بی مبنا و بی‌اساس نیست و تنها برای ایجاد انگیزه بیان نمی‌شود بلکه رهبر معظم انقلاب با توجه به دارایی‌های موجود است که به آینده‌ای خوب امیدوار هستند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کاملاً بر دارایی‌های ملت و امت اسلامی واقف هستند، ابراز کرد: با همین اشراف است که با یقین می‌فرمایند: من مطمئن هستم و خداوند اراده کرده این ملت را به اوج اقتدار و عزت برساند؛ از منظری که معظم له نگاه می‌کنند و محاسباتی که ایشان دارند بر همان اساس می‌فرمایند: امروز وضعیت ما بسیار خوب است و در آستانه جهش بزرگ تاریخی قرار داریم؛ این جهش بزرگ تاریخی برای رسیدن به تمدن اسلامی و درنهایت تشکیل حکومت جهانی است ایشان چنین سرمایه‌هایی را می‌بینند و امیدوار هستند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: در محاسبات رهبر معظم انقلاب چنین بیان می‌شود که ملت ایران قطعاً پیروز هستند و به‌زودی شاهد نابودی آمریکا خواهند بود و ایشان خطاب به جوانان فرمودند: شما آن روزها را خواهید دید همچنین در حضور میهمانان فلسطینی فرمودند: به‌زودی شما در مسجدالاقصی نماز خواهید خواند؛ این وضعیت آینده دشمنان و دارایی‌هایی است که قطعاً ما را به پیروزی می‌رساند بنابراین ما باید این سرمایه‌ها و دارایی‌ها را بشناسیم تا به پیروزی نزدیکتر شویم.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت به‌عنوان شبکه تبلیغی و متعهد به اسلام و انقلاب اسلامی وظیفه دارد درباره این محاسبات آگاهی کسب کند و به تبیین آن بپردازد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همانند فرمانده ای در میان میدان نبرد هستند اگر سرباز نگاهش به فرمانده نباشد به‌طور قطع در میدان نبرد راه خود را گم خواهد کرد و دیگر نمی‌تواند قدم از قدم بردارد.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام راحل، روحانیت جریان ولایت است؛ روحانیت در هر جایگاه و منصبی که باشد عضوی از این شبکه و جریان ولایت است تا دین خداوند را در جامعه اقامه و تقویت کند. از نان شب واجب‌تر برای روحانیت آن است که افق نگاه، نظام اندیشه و نظام محاسباتی خود را عیناً مطابق با رهبری تنظیم کند و طرح عملیاتی خود را متناسب در راستای طرح کلان ایشان قرار دهد که اگر چنین نکند به‌طورقطع مجبور به همراهی دستگاه طاغوت خواهد بود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: اگر از منظر رهبر معظم انقلاب به جامعه نگاه شود خواهیم دید که چقدر امید و سرمایه در این جامعه موج می‌زند و دیگر این فراز و نشیب‌های موجود حواسمان را پرت نمی‌کند و این بن‌بست‌هایی که گاهی ممکن است در ذهنمان نقش ببندد و حس کنیم بن‌بست‌ها مانع حرکت به‌سوی هدف هستند ما را از حرکت بازنمی‌دارد.                                 

وی افزود: البته امروز با بن‌بست‌هایی روبرو هستیم ولی این بن‌بست‌ها در سطح تدبیر جامعه است اما زمانی که در سطح تمدنی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران به‌سرعت در حال پیشروی است. فتح الفتوحات انقلاب اسلامی در سطح جهانی نشان می‌دهد که بن‌بست‌های موجود بسیار ریز و ضعیف است؛ بنابراین امتی که می‌خواهد در قله بایستد و بشریت را به سمت اخلاق و معنویت و ولایت دعوت کنند باید این مشکلات را تحمل کند تا بتواند به اهداف متعالی دست یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات