۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۴۲۷۰
استاد حوزه علمیه کرمان:

آشنا کردن مردم با آرمان‌های انقلاب از مهم‌ترین وظایف روحانیان است

آشنا کردن مردم با آرمان‌های انقلاب از مهم‌ترین وظایف روحانیان است
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به چهل سالگی انقلاب، گفت: آشنا کردن مردم با آرمان‌های انقلاب از مهم‌ترین وظایف روحانیان است.
حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، گفت: حوزه‌های علمیه نقش موفقی در انقلاب اسلامی کشور دارند.
 
وی افزود: شرکت در راهپیمایی‌های گسترده بر ضد شاه و برانگیختن انگیزه‌های مردم نسبت به بیرون کردن غربی ها از کشور، مهم‌ترین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی ایران شمرده می‌شود.
 
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب برای بیرون کردن کشور‌های خارجی از ایران نقش داشته اند، خاطرنشان کرد: روحانیت تاثیر زیادی در به وجود آمدن انقلاب اسلامی در کشور داشت که روحانیان توانستند با سخنرانی‌های خود علیه شاه، مردم را به انقلاب کردن در کشور هدایت کنند.
 
وی ابراز داشت: قرار گرفتن در قلب مردم یکی از آثار روحانیت در کشور شناخته می‌شود و مردم روحانیت را یکی از اقشار معنوی در کشور می‌شناسند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که روحانیت آبروی خود را پای انقلاب اسلامی گذاشتند و با دل و جان از انقلاب دفاع کرده اند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خدمات خوبی را برای رسیدن به قله‌های قدرت برای کشور انجام داده است.
 
وی تصریح کرد: تغییر دادن کتب درسی حوزه‌های علمیه یکی از مهم‌ترین کار‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بوده که همان روشی که از قبل از انقلاب در حوزه علمیه بوده هنوز همان روش با همان کتب در حوزه‌های علمیه جاری است.
 
حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که شرکت در هشت سال جنگ علیه دشمن یکی دیگر از خدمات روحانیان در انقلاب است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس کارنامه خوب روحانیت در چهل سال انقلاب شمرده می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه کرمان بیان داشت: دفاع از انقلاب اسلامی مهم‌ترین کار مردم و روحانیان است تا دشمن نتواند به مردم نفوذ کند.
 
وی با بیان این که کار اصلی مردم در دفاع از انقلاب، جدی گرفتن صحبت‌های رهبری است، تصریح کرد: حمایت از کالای داخلی و بصیرت داشتن نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان از صحبت‌های اصلی رهبری بوده که مردم می‌توانند با عمل کردن به رهنمود‌های ایشان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.
 
حجت الاسلام هدایتی در پایان با توجه به این که مردم نقش حوزه‌های علمیه در چهل سال انقلاب اسلامی را فراموش نمی‌کنند، گفت: حفظ روحیه انقلابی گری و آشنا کردن مردم با آرمان‌های انقلاب از مهم‌ترین وظیفه‌های روحانیان در کشور شمرده می‌شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات