۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۲۶۹
رييس اوقاف و امور خيريه كاشان مطرح كرد؛

خيرين يكصد ميليارد ريال به بقاع متبركه كاشان كمك كردند

خيرين يكصد ميليارد ريال به بقاع متبركه كاشان كمك كردند
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان گفت: خيرين كاشاني امسال بيش از يكصد ميليارد ريال براي بازسازي بقاع متبركه كاشان كمك كرده اند.
حجت الاسلام اصغر توسلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: کمک‌ها شامل کمک‌ها غیر نقدی زائران در قالب مصالح ساختمانی، خدمات تبرعی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز بقاع متبرکه است.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده علی بن باقر (ع) و امامزادگان ابراهیم بن موسی (ع) در فین کاشان، امامزاده سلیمان بن حسن (ع) در قمصر کاشان و ولی بن موسی (ع) در راوند کاشان بیشترین کمک‌های غیر نقدی خیرین نیکوکار را جذب کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اینکه کمک‌های خیرین برای تأمین هزینه‌های بقاع متبرکه کاشان و در قالب طرح مودت اعم از کمک‌های غیر نقدی به اندازه توانایی مالی خیرین کاشانی است، یادآور شد: این کمک‌ها در قالب کمک‌های جنسی غیرنقدی در بخش‌های عمرانی جاری و فرهنگی بقاع متبرکه نقش موثری دارد.

حجت الاسلام توسلی یادآور شد: کمک‌های غیر نقدی با رصد فعالیت بقاع متبرکه به صورت مستمر و مداوم در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف کشور ثبت و ضبط می‌شود و در دسترسی به این اطلاعات در سراسر کشور امان پذیر است.

وی در ادامه با تقدیر و تجلیل از حسن نیت خیرین اظهار داشت: هر کسی به هر اندازه و توانی که دارد حتی با اهدای یک جلد کتاب قرآن می‌تواند در این امر خیر هیات امنای بقا متبرکه را کمک کند و در عمران و آبادانی بقاع متبرکه اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام توسلی یادآور شد: در شهرستان کاشان ۱۲۰ بقعه متبرکه است که مدفن مبارک امامزادگان عظیم الشان و ذراری پاک آن‌ها هستند که عشق و ارادت قلبی شیعیان به امامزادگان همچون مدالی برگردن مردم شهرستان کاشان می‌درخشد./۱۳۰۷/ت303/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات