۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۲۶۸
کارشناس بین الملل در گفت‎وگو با رسا:

هدف از «نشست ورشو» تغییر حاکمیت در ایران است

هدف از «نشست ورشو» تغییر حاکمیت در ایران است
کارشناس مسایل بین الملل بیان داشت: هدف از نشست لهستان تغییر نظام حاکمیت در ایران است اما این طرح نیز مانند سایر طرح‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

عماد آبشناس کارشناس مسایل بین الملل و عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به تشکیل ناتوی عربی بیان داشت: ناتوی عربی که بحث از آن طی ماه های اخیر در محافل غربی و عربی وجود داشت، از همان آغاز ناقص بود به گونه ای که کشورهای عربی و غربی نمی توانستند به آن تکیه کنند.

وی افزود: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از همان روزهای آغازین رسیدن به قدرت، بارها از راه‌های مختلف سعی داشت که کشورهای حوزه خلیج فارس را بدوشد. به همین دلیل هم طرح ناتوی عربی را طی اجلاس اخیر ریاض مطرح کرد ولی بسیاری از 65 کشور مشارکت کننده در این اجلاس از همکاری برای اجرای طرح مذکور سرباز زدند.

کارشناس مسایل ایران در ادامه اظهار داشت: همه طرح های آمریکا برای مقابله با ایران به شکست می‌انجامد؛ زیرا این طرح‌ها مطابق محاسبات دقیق و بررسی واقعی اوضاع منطقه صورت نمی‌گیرد. این طرح های ضدایرانی با مشورت حاکمان عربی ارایه می شود که از ملت های خود دور هستند بر خلاف جمهوری اسلامی ایران که بسیاری از ملت های منطقه ارتباط محکمی با آن دارند. بنابراین تا زمانی که ایران طبق خواسته این ملت ها طرح هایی در منطقه برای مقابله با دشمن ارائه می کند، طرح های ضدایرانی آمریکا نیز شکست می خورد همانطوری که طی 40 سال گذشته نیز این طرح ها شکست خورده اند.

عماد آبشناس در پایان خاطر نشان کرد: نشست لهستان که بناست بزودی با مشارکت آمریکا، کشورهای عربی و احتمالا رژیم صهیونیسیتی برگزار شود، با محوریت تغییر نظام در ایران است. این نشست بعد از شکست طرح ناتوی عربی و قرارداد صدها میلیارد دلاری آمریکا با عربستان به عنوان طرح جدید برای مقابله با ایران برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ دقیقا شرایط حاکم بر منطقه را نمی داند و کشورهای عربی هم در حالی با برگزاری نشست لهستان موافقت کرده اند که طرح ارایه شده در این نشست مانند دیگر طرح های ضدایرانی آمریکا در منطقه شکست خواهد خورد./983/ب901/ر

ارسال نظرات