۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۹۴۲۴۸
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

لزوم تعامل حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت فعالیت دینی و فرهنگی

لزوم تعامل حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت فعالیت دینی و فرهنگی
مدیر حوزه های علمیه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در راستای تقویت فعالیت های دینی و فرهنگی تعاملات لازم را داشته باشند تا شاهد برکات آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر تقویت تعامل حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه های علمیه ظرفیت های بسیاری دارد و امروز 90 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: هزاران استاد و محقق در شهر مقدس قم در حال فعالیت هستند و مراکز علمی، دینی و فرهنگی بسیاری تولید علوم می کنند؛ بنابراین به برکت انقلاب یک جمع نخبگانی جهانی در قم شکل گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای نظام اسلامی اظهار داشت: حزه علمیه قم سعی کرده در این زمینه تحرکات لازم را داشته باشد و در عرصه تبلیغی نیز هزاران مبلغ به سراسر کشور اعزام شده اند و پاسخگوی نیازهای دینی و شرعی مردم بوده اند.

وی به برنامه ریزی های راهبردی و کلان در حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه در گذشته این مطالعات جدی نبوده است اما با وجود مشکلات جدی بودجه مرکز راهبردی حوزه در حال فعالیت است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: مطالبات بزرگان به ویژه رهبر معظم انقلاب از حوزه جمع آوری شده تا با بررسی دقیق در برنامه های حوزه اجرایی شود، خوشبختانه اسناد مهمی برای حرکت هدفمند حوزه تدوین شده است که ان شاءالله از سال آتی اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در راستای تقویت فعالیت های دینی و فرهنگی تعاملات لازم را داشته باشند تا شاهد برکات آن در جامعه باشیم که راه اندازی شورای تخصصی حووزی از نقاط قوت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت این تعامل است.

محمد قمین
ارسال نظرات