۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۴۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

کوتاه آمدن در برابر خواسته دشمنان تحقیر ملت ایران است

کوتاه آمدن در برابر خواسته دشمنان تحقیر ملت ایران است
استاد حوزه علمیه کوتاه آمدن در برابر خواسته دشمنان را تحقیر ملت ایران دانست و ترسیدن از دشمن ضعیف شده را غیر عقلانی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) گفت: انسان به همان مقدار که نسبت به امام خویش معرفت و شناخت پیدا می‌کند به همان میزان تابع فرامین ایشان می‌شود.

وی افزود: تابع امام بودن یعنی چشم و گوش ایشان شدن ازاین‌رو است که می‌گویند در قیامت امام خودپاسخ گوی اعمال این چشم و گوش می شود؛ بنابراین انسان باید تلاش کند خود را بیش از بیش به امام معصوم نزدیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بابیان اینکه انسان به هر میزان نسبت به امام معرفت و محبت داشته باشد به همان مقدار از دستورات ایشان اطاعت می‌کند، ابراز کرد: تبعیت و عمل کردن به دستورات امام سبب می‌شود انسان به بالاترین مقام دست یابد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه معرفت نسبت به امام معصوم نامتناهی است، اظهار داشت: اگر عمل انسان بر اساس معرفت و محبت به معصوم باشد می‌توان گفت در آن هنگام یک حقیقت نامتناهی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه کفار و منافقان آرزو داشتند پیامبر اسلام از دنیا بروند و رشته نبوت قطع شود، گفت: زمانی که خداوند امام علی(ع) را به‌عنوان جانشین انتخاب و حضرت را در روز غدیر به‌عنوان خلیفه الهی بعد از خویش معرفی کردند سبب خشم و ناراحتی منافقان و کفار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به قیام حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: هدف حضرت زهرا(س) از قیام حاکم شدن همسر نبود بلکه این بود که حکومت الهی به حکومت بشری مبدل نشود. حضرت علی(ع) امام بودند و از جانب خداوند منصوب‌شده بودند بنابراین اراده ایشان اراده الهی بود و ضایع شدن حق ایشان ضایع شدن حق‌الله به شمار می‌رفت از این رو حضرت برای احقاق حق الهی قیام کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر از حکومت الهی اطاعت کند عملی که انجام می‌دهد نامتناهی می‌شود چراکه خداوند نامتناهی است. حضرت زهرا(س) می‌دانستند که بعد از نبی وصی ایشان سیم اتصال بین زمین و آسمان هستند و اگر این سیم گسسته شود اعمال انسان در حد حکومت بشری باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت از امام اطاعت از رب است، گفت: در دوران غیبت اطاعت از ولی‌فقیه بر همه مردم واجب است و چون ولی‌فقیه بر اساس نصب عام تعیین‌شده اطاعت از امر ایشان اطاعت از امر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: اگر نصب الهی باشد همه امور تابع اراده الهی می‌شود و دشمن هرگز نمی‌تواند بر افرادی که تحت حاکمیت الهی هستند تسلط یابد و در دوران غیبت بر اساس قائده لطف این معصوم است که نصب عام را یاری می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دشمن هر چه داشته علیه انقلاب اسلامی انجام داده و دیگر هیچ طرح جدیدی ندارد و این بیانگر ضعیف شدن آن است؛ این سخن یک حقیقت غیرقابل‌انکار است و ترسیدن از دشمن ضعیف یک امر غیرعقلانی است.

وی افزود: در این 40 سال خداوند در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط انقلاب اسلامی را حفظ کرده است و این نشان از اعتقاد قوی مردم انقلابی دارد بنابراین جوانان بدانند دلیل هجمه‌های گسترده دشمنان ضعفی است که بر آنان حاکم شده ازاین‌رو باید مراقب باشند جریان نفاق به‌نظام اسلامی نفوذ نکند، کوتاه آمدن در برابر دشمن نتیجه‌اش دست کشیدن از حکومت الهی و تابع حکومت بشری شدن و تحقیر ملت ایران است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات