۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۲۳۴
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

باطن شب قدر حضرت فاطمه است

باطن شب قدر حضرت فاطمه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باطن شب قدر حضرت فاطمه(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) نوری از انوار الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارک تهران، گفت: حضرت زهرا(س) 9 اسم دارند که یکی از آنان زهرا است.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: مراد از زهرا نورانی بودن است، خداوند به صورت مستقیم و بدون واسطه حضرت زهرا را از نور عظمت خود خلق کرد و به قدری این نور در آسمان‌ها درخشش داشت که ملائکه متحیر شده و به سجده افتادند و خداوند به ایشان فرمود: این نوری از انوار من است و او را در آسمان خودم قراردادم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه بیان داشت: بالاترین درجه‌ای که انسان می‌تواند به آن برسد همان‌جایی است که نور حضرت زهرا(س) در آن قرار دارد، خداوند متعال می‌فرماید: من وجود نوری حضرت زهرا(س)، ائمه اطهار(ع) را برای هدایت مردم خلق کردم؛ بنابراین وجود نوری اهل‌بیت(ع) از وجود مقدس حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ام الائمه بودند، گفت: حضرت فاطمه(س) واسطه فیض الهی به اهل‌بیت(ع) هستند طبق صریح روایات؛ ما حجت خداوند بر مردم و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ما اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به نام دیگر حضرت که فاطمه نام داشتند، گفت: این نام اشاره به مأموریتی دارد که حضرت در عالم دنیا بر عهده داشتند امام صادق(ع) باطن شب قدر را حضرت زهرا(س) دانستند؛ بنابراین اگر کسی حضرت فاطمه(س) را درک کند می‌تواند به درک شب قدر نائل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه جریان نفاق قبل از رحلت رسول خداوند شکل‌گرفته بود و بعد از وفات حضرت انحرافشان آشکار شد، گفت: در دوران ما نیز این اتفاق افتاد و جریان نفاقی که در دوران حیات امام راحل مخفی بودند در دوره رهبری رهبر معظم انقلاب آشکار شدند؛ جریان نفاق بسیار خطرناک‌تر از جریان کفر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: دشمنان دین انسان‌های احمقی هستند چراکه محاسبه آنان الهی نیست و مدام احمقانه برنامه ریزی می کنند؛ دشمنان بعد از رحلت رسول خدا تصور می‌کردند کار اسلام تمام است و چون پیامبر فرزند ذکور ندارند رشته نبوت قطع می‌شود از همین رو اقدام به جدایی قرآن و عترت کردند که مبادا حضرت علی(ع) بر مسند جانشینی تکیه بزنند.

وی اضافه کرد: هدف جریان نفاق بعد از رحلت رسول خدا ایجاد شکاف و جدایی بین قرآن و عترت بود که با شجاعت حضرت زهرا(س) و دفاع ایشان از مقام ولایت نقشه آنان نقش بر آب شد و ایشان باطل بودن و انحراف آنان را تا قیامت بر مردم آشکار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه حضرت فاطمه(س) ظرف قرآن و عترت هستند، عنوان کرد: خداوند ایشان را کوثر یعنی خیر کثیر نامید، حضرت زهرا(س) ادامه‌دهنده نسل پیامبران از بعد شخصیت ظاهری و باطنی بودند؛ بنابراین انسان بااتصال به قرآن و عترت است که می‌تواند حضرت زهرا(س) که همان باطن شب قدر است را درک کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: سری را که خداوند در وجود حضرت زهرا(س) به ودیعه گذاشته است با ظهور امام حجت(عج) بر همگان آشکار می‌شود و ظهور امام زمان(عج) مزد صدماتی است که حضرت متحمل شدند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات