۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۲۲۹
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

پیروزی ملت عراق مرهون هدایت مرجعیت شیعه است

پیروزی ملت عراق مرهون هدایت مرجعیت شیعه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیروزی ملت عراق مرهون هدایت مرجعیت شیعه است، گفت: حوزه علمیه مجتهد پرور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: خداوند به برکت وجود مقدس حضرت زهرا(س) جایگاه، سلامت، پیشروی، کمال و بقای دین اسلام را تضمین کرد.

وی بابیان اینکه حضرت فاطمه(س) ضمانت‌نامه دین الهی است، افزود: اگر حضرت زهرا(س) خلق نمی‌شد هرگز دین اسلام باقی نمی‌ماند چراکه ایشان ریشه تقوا، ایمان و اتصال به عالم بالا است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی بابیان اینکه حضرت فاطمه(س) ام الائمه هستند، ابراز کرد: «ام» به معنای اصل و ریشه یک حقیقت مشخص است، در عالم هستی کسی همانند حضرت زهرا(س) محور برکات الهی نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خمس حق الهی است، اظهار داشت: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دشمنان با شبهه افکنی پرداخت خمس را زیر سؤال می‌برند چون می‌دانند این فریضه الهی به شیعه شرافت داده است. اگر امروز حوزه‌های علمیه برپا است و انسان‌هایی همچون رهبر معظم انقلاب در آن تربیت می‌شوند به برکت همین پرداخت وجوهات الهی است.

وی ادامه داد: اگر در طول تاریخ مرجعیت و روحانیت علم استقلال بر دست داشتند و نان‌خور هیچ دولتی نبودند چون حوزه‌ها مردمی اداره شده است، نتیجه همین استقلال بود که داعش با حکم مرجعیت نابود شد بنابراین پیروزی ملت عراق مرهون هدایت مرجعیت شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی اضافه کرد: ولایت‌فقیه نعمتی از جانب خداوند است حضرت حق رهبری را به انقلاب اسلامی ارزانی داد، ایشان رهبری است که مرجعیت دارند و بصیرت، آگاهی و شجاعت از شاخصه‌های ایشان به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: بعد از رحلت رسول خدا غاصبان اموال حضرت زهرا(س) مانند خمس و فدک را غصب کردند، حضرت زهرا(س) نسبت به این ظلم اعتراض کردند ولی اعتراضات ایشان به‌جایی نرسید و حضرت را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: صیانت و اداره منابع دینی و تربیت مجتهد برای دفاع از دین همه از برکات همین وجوهات شرعی است که محقق می‌شود و همین حق الله است که به شیعه عزت می‌بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی عنوان کرد: بعد از رحلت رسول خدا 9 مرتبه جناب جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل ‌شدند و سلام خداوند را به ایشان ‌رساندند و از آینده و عالم ملکوت برای حضرت پیام ‌آوردند تا حضرت از فراق پدر اندوهگین نباشند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه بنیان‌گذار اصلی کربلا حضرت زهرا(س) هستند، گفت: مکتب اعتراض به ظلم و انحراف را ایشان باب کردند؛ حضرت صدیقه طاهره(س) با اعتراض خود به مردم نشان دادند که نباید در برابر ظلم سکوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر انقلاب اسلامی با استکبار و ظلم مخالفت می‌کند به برکت هدایت وجود مقدس حضرت زهرا(س) است ایشان بقای دین اسلام را تضمین کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات