۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۲۲۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

عزت انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و استقامت ملت ایران است

عزت انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و استقامت ملت ایران است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهاد انسان را عاقبت بخیر می کند، گفت: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و استقامت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خطبه فدکیه مجموعه‌ای از آموزه‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.

وی جریان سقیفه را نتیجه ضعف ایمان مردم آن روزگار دانست و ادامه داد: امروز نیز اگر ایمان مردم ضعیف شود به‌طورقطع اتفاقات تلخی رخ خواهد داد چراکه دشمنانی که امروز کمر به هضم اسلام و نابودی انقلاب بسته‌اند از نسل همان دشمنان دیروز هستند؛ آنان ایمانی به خداوند نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ایمان راسخ را مهم‌ترین دلیل پیروزی انسان در امتحانات الهی دانست و اظهار داشت: انسان باایمان در انجام تکالیف الهی اهل کم‌کاری نیست و به‌شدت از انجام افعال حرام اجتناب می‌کند؛ امروز کسانی که در برابر مشکلات کم می‌آورند و در انجام تکالیف الهی سستی می‌کنند و به انجام فعل حرام روی می‌آورند به خاطر ضعیف ایمان است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه قیامت باوری از اصول دین اسلام است، اظهار داشت: انسانی که به معاد ایمان دارد به دنیا دل نمی‌بندد و در انجام تکالیف کم نمی‌گذارد و سبب دل‌شکستگی کسی نمی‌شوند و این ثمره ایمان است.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را به خداوند وصل می‌کند، ابراز کرد: انسان اگر همه امور را از آن خداوند بداند به‌راحتی می‌تواند از اموال و دارایی‌های خود درراه رضای خداوند بگذرد، در این صورت است که خداوند نیز به مال چنین شخصی برکت می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پرداخت وجوهات شرعی را دستور الهی و عامل نابودی فقر در جامعه اسلامی دانست و گفت: کسانی که به پرداخت وجوهات شرعی اهتمام دارند خداوند به مال آنان برکت می‌دهد. حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: انسان با پرداخت زکات نفس خود را نابود می‌کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام رضا(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: اگر کسی خمس و زکات مال خود را پرداخت کند دیگر در جامعه اسلامی فقیر یافت نمی‌شود؛ انسان اگر نفس خود را نابود کند و حق‌الله را از اموال خودپرداخت کند خداوند رزق او را بابرکت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه علما و دانشمندان نیز باید زکات علمشان را با تعلیم علم به دیگران پرداخت کنند، گفت: عفت و حیا نیز زکات زیبایی است؛ امروز بانوانی که زیبایی خود را در معرض دید عموم می‌گذارند بدانند عمرشان بی‌برکت می‌شود. همچنین زکات آبرو واسطه‌گری، زکات قدرت دستگیری از نیازمندان، زکات داشتن والدین صله‌رحم و زکات حیات بندگی خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری رد مظالم را از دیگر وجوهات شرعی برشمرد و افزود: انسان با پرداخت رد مظالم می‌تواند برخی اعمال ناپسند را جبران و خداوند را ازخودراضی کند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه نماز ارتباط با خداوند و زکات ارتباط با انسان‌ها است، تصریح کرد: در قرآن کریم اقامه نماز و پرداخت زکات در کنار هم ذکرشده است و این اهمیت ارتباط انسان با خداوند و مردم را می‌رساند چراکه مردم عیال خداوند هستند و نباید نیازمند شوند بر همین اساس پرداخت زکات بندگی خداوند است.

وی درباره اهمیت جهاد، خاطرنشان کرد: داشتن روحیه جهاد مایه عزت اسلام و مسلمین است، انسان باید در برابر دشمنان درون و دشمنان بیرون اهل جهاد باشد، جهاد شاید ظاهرا کشنده و نابودی باشد اما نتیجه‌اش عزت و عاقبت‌به‌خیری است؛ اگر انقلاب اسلامی عزتمند است چون رشادت‌های جهادی شهدا اجازه نداد ملت ایران ذلیل شوند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات