۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۲۲۵

واکنش لاریجانی به بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا

واکنش لاریجانی به بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا
رییس مجلس با اعتراض شدید به بازداشت خبرنگار شبکه پرس تی‌وی، گفت: آمریکا که ادعای حقوق بشر می‌کند، به صورت غیرقانونی یک خبرنگار را بازداشت کرده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه سی اُم دی ماه سال ۹۷ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) بلند مقدارترین بانوی تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: اهل سنت و شیعیان به موضوع آیه تطهیر و حضور ایشان در میان پنج تن آل عبا صحه می‌گذارند.

نماینده مردم قم با قرائت آیه مودت بیان داشت: پیامبر (ص) همواره تاکید داشتند که ایشان و حضرت علی (ع) از یک درخت واحد هستند و حضرت زهرا (س) و حسنین نیز به مانند شاخه و برگ آن درخت بودند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) آنقدر به محرومان لطف داشت که آیه «ابرار» در خصوص رفتار ایشان با فقرا نازل شد.

لاریجانی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران خود را فاطمی می‌‎داند و همین موضوع نیز رمز پیروزی این ملت است.

محکومیت بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی

لاریجانی در بخش دیگری از نطق خود با اعتراض شدید به بازداشت خانم مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی‌وی، بیان داشت: آمریکا که ادعای حقوق بشر می‌کند، به صورت غیرقانونی یک خبرنگار را بازداشت کرده است.

وی ادامه داد: اگر مدل بسیار کوچکی از موضوعی که بر سر خاشقچی آمد یا نوع برخوردی که فرانسه با معترضان می‌کند در ایران رخ داده بود، مدعیان غربی بر طبل بزرگ حقوق بشر می‌کوبیدند.

کمیسیون عمران سانحه سقوط هواپیمای ارتش را پیگیری کند

وی در بخش پایانی سخنرانی خود با ابراز تاسف از سانحه سقوط هواپیمای ارتش، بیان داشت: لازم است شهادت تعدادی از پرسنل ارتش که در حال خدمت به کشور بودند را تسلیت بگوییم.

لاریجانی تاکید کرد: بنده از کمیسیون عمران پارلمان می‌خواهم موضوع سقوط هواپیمای ارتش را مورد بررسی قرار دهد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات