۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۲۱۱
آیت الله حسینی قزوینی:

فاطمیه بهانه توهین به مقدسات دیگر مذاهب نشود

فاطمیه بهانه توهین به مقدسات دیگر مذاهب نشود
استاد درس خارج حوزه با انتقاد از کسانی که به اسم دفاع از ولایت تیشه به ریشه تشیع می زنند، تأکید کرد که فاطمیه بهانه توهین به مقدسات مذاهب دیگر نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، به تبیین ریشه های اختلاف امت پس از رحلت پیامبر پرداخت.

وی تصریح کرد: هم در آن روز و هم امروز برای هیچکس این مسأله قابل کتمان نیست که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای بعد از رحلت شان امیرمؤمنان(ع) را به عنوان وصی انتخاب کردند، ولی برخی این امر بدیهی را انکار می کنند.

آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به یکی از اشکالات وهابیت در بحث ولایت و خلافت مولای متقیان پس از رحلت پیامبر خاطرنشان کرد: آنها می گویند اگر علی(ع) خلیفه بود، چرا هیچگاه خودش به این مسأله اشاره نکرد؟ در حالی که بنده با تحقیقی که کرده ام ایشان ده ها بار ولایت و امامت خودشان را با استدلال ثابت کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی اشکال می کنند چه مشکلی وجود دارد که هم حضرت علی(ع) خلیفه باشد و هم خلفای دیگری که این جایگاه را گرفتند، در حالی که ادله زیاد عقلی و نقلی بر اثبات ولایت اهل بیت(ع) و بطلان ولایت دیگران قابل استناد است.

رییس سابق شبکه جهانی ولایت بیان داشت: نقل می کنند فردی در جریان جنگ صفین شک کرد که حق با امیرالمؤمنین(ع) است یا با جبهه مخالف، چون لشکریان معاویه نیز از منظر او مسلمان بودند؛ این فرد پیش ام سلمه رفت و جریان را مطرح کرد، ام سلمه بلافاصله به او فرمودند: مگر نشنیدی که پیامبر فرمود: «علی با قرآن و قرآن با علی است» یعنی تردید در ولایت علی(ع) در حقیقت تردید در حقانیت قرآن است.

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که به اسم دفاع از ولایت تیشه به ریشه تشیع و امامت می زنند، گفت: امروز بدترین دشمنان شیعه، وهابی ها هستند که قتل ما را واجب می دانند و اعتقادات خطرناکی دارند ولی این تجربه شخصی من است که هرگاه با زبان نرم و لطیف سخن بگوییم حتی وهابی دشمن شیعه هم نرم شده اند.

آیت الله حسینی قزوینی تصریح کرد: فاطمیه نباید بهانه توهین به پیروان مذاهب دیگر شود، چراکه سب و لعن علنی دشمنان یقینا مورد تأیید و قبول اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) نیست و تنها موجب دشمنی بیشتر بدخواهان شیعه می شود./1330/پ202/ج

ارسال نظرات