۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۴۱۹۸
استاد حوزه علمیه:

فاطمه زهرا دارای خلق عظیم است

فاطمه زهرا دارای خلق عظیم است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) دارای خلق عظیم است، گفت: حضرت زهرا(س) مجسمه تمام خوبی‌های عالم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: فاطمه زهرا (س) مجسمه تمام خوبی‌های عالم است.

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از همه خوبی‌های عالم نیز بالاتر است، از این رو اگر همه خوبی‌های اخلاقی و همه سجیه اخلاقی را جمع کنید فاطمه زهرا (س) بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا (س) دارای خلق عظیم است، افزود: فاطمه زهرا (س) آینه تمام نمای پدر خود رسول الله بود که همه صفات و خوبی‌ها را یک جا داشت.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه شیعه در مقابل حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) وظایفی را بر عهده دارد گفت: محبان اهل بیت (ع) باید با منشور وظایف خود نسبت به فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (ع) از جمله معرفت به اهل بیت و تعظیم و تکریم آن‌ها آشنا باشند.

حجت الاسلام خاتمی از ثبات قدم به عنوان یکی دیگر از وظایف شیعه به اهل بیت (ع) نام برد و اظهار داشت: در دوره آخرالزمان بستر گناه در جامعه فراوان است به طوریکه صبح با ایمان از خانه خارج می‌شوند، اما عصر هنگام بازگشت به خانه کافر بر می‌گردند.

وی افزود: امروز در شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای درحال بمباران اعتقادات شیعه هستند و برای جوانان شبهه ایجاد می‌کنند و دشمن به دنبال تخریب اعتقادات نسل نوجوان و جوان ایرانی است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه برخی در دین ثبات قدم ندارند، گفت: برخی در انقلاب اسلامی نیز ثبات قدم نداشتند و از پاریس همراه با امام خمینی (ره) آمدند، اما با امام خمینی (ره) ادامه ندادند و امروز هم برخی با رهبر معظم انقلاب نیستند و ثابت کردند نسبت به انقلاب اسلامی ثبات قدم ندارند.

وی از معیت به عنوان یکی دیگر از وظایف شیعه به اهل بیت (ع) نام برد و اظهار داشت: آن‌هایی که نسبت به اهل بیت (ع) معیت دارند نه جلوتر از آن‌ها حرکت می‌کنند و نه عقب‌تر از اهل بیت (ع) حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که با خدا و رسول خدا معیت داشته باشد در قیامت با چهار گروه پیامبر و صدیقین و امیرمومنان و شهدا و صالحین خواهد بود.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات