۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۱۹۱
امام جمعه شبستر:

ضرورت ایجاد FATF اسلامی در کشور

ضرورت ایجاد FATF اسلامی در کشور
امام جمعه شبستر با بیان اینکه باید در کشور FATF اسلامی ایجاد کنیم، گفت: باید با مقررات اسلامی جلوی مسائلی مانند پولشویی، رانت خواری و خیانت ها گرفته شود.

حجت الاسلام علی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در زمینه سازمان FATF و قوانین مقابله با پولشویی افزود: نباید به قوانینی که از لحاظ اقتصادی زیربنای فکری کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد اعتماد شود چرا که مکتب و اندیشه ما اسلام است.

وی با اشاره به عملکرد آمریکا در زمینه توافق برجام تصریح کرد: بر اساس آموزه های دین مقدس اسلام باید بر عهد و پیمان خود پایبند باشیم که در این زمینه در حال حاضر بر عهد خود پایبند هستیم ولی آمریکا نخستین کشوری بود که از برجام خارج شد بنابراین ایران باید در قبال این حرکت عکس العملی نشان می داد.

نباید به دشمن عهدشکن اعتماد کرد
امام جمعه شهرستان شبستر ادامه داد: به دشمنی که عهدشکنی می کند نباید اعتماد کرد در این زمینه کشورهای اروپایی نیز تاکنون بد قولی کرده اند چرا که قرار بود در طول 2 ماه این موضوع را تعیین و تکلیف کنند ولی با گذشت 6 ماه، زمان را از ما گرفتند تا ما را به استیصال دچار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده ادامه داد: نباید به رابطه با آمریکا امیدوار بود چرا که آمریکا دشمنی است که همیشه به فکر ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات معیشتی مردم افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند بهترین طرح برای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی
امام جمعه شهرستان شبستر اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا به زورگویی خود ادامه می دهد با این وضعیت نمی توان هیچ گونه انتظار خیری نداشته باشیم چرا که تجربه نشان داده آمریکا بر روی هر کشوری که نفوذ کرده در ابتدا زیرساخت های اعتقادی، حیثیتی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را از بین برده و سپس سیاست خودش را اعمال کرده است.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که مردم ایران وابسته به دین و ولایت فقیه هستند، افزود: کسی که خود را بنده خداوند می داند نباید بنده دیگری باشد بنابراین مردم، علما و حوزه های علمیه باید این موضوع را بدانند که آمریکا و رابطه با آمریکا نمی تواند هیچ مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند حتی ممکن است در صورت سازش و رابطه با آمریکا مشکلات کشور افزایش یابد.

وی حل مشکلات کشور را در گرو عمل به بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده شود مطمئنا به مرور فشارهای اقتصادی کشور حل می شود./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات