۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۱۸۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مهارت‌افزایی تبلیغی نیاز روز روحانیان و مبلغان است

مهارت‌افزایی تبلیغی نیاز روز روحانیان و مبلغان است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با تأکید بر ارتقای مهارت تبلیغ تخصصی، گفت: فعالیت ‏درزمینه رفع آسیب‌های اجتماعی روز نیازمند تخصصی شدن است.‏

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت افزایش فعالیت‌های این دفتر در خراسان شمالی، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ابتدا نهادی منتسب به ولایت فقیه و ولی امر است؛ به‌گونه‌ای که حضرت امام (ره) آن را تأسیس و مسؤولان دفتر را تعیین کردند و بعد از امام هم مقام معظم رهبری حکم رییس و هیأت امنای دفتر را اعطا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما برخلاف سازمان تبلیغات اسلامی نهادی سراسری در کل کشور نیستیم، افزود: رهبری برای ما حدود و ثغور مسؤولیت را مشخص کرده‌اند؛ ازاین‌رو دفتر تبلیغات باید در جایی که حوزه‌های بزرگی دارد مستقر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما فقط در مشهد، تهران، قم، اهواز، ایران‌شهر و اصفهان شعبه داریم و نمی‌توانیم و اختیار نداریم که در بجنورد شعبه زده و کار کنیم.

وی با بیان اینکه اما با وجود این رسالت خود می‌دانیم که حوزه‌های علمیه را در سراسر کشور توانمند کنیم، ادامه داد: در این راستا از ظرفیت دفتر تبلیغات و نیروهای شایسته‌ای که در حوزه علمیه قم و مشهد و اصفهان داریم برای رشد و ارتقای حوزه‌های علمیه در سراسر ایران استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح مهارتی و توانمندی روحانیان، گفت: در این زمینه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دوره‌های مختلفی را برای تربیت مربی کودک و نوجوان در دستور کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در مدارس با نسل جوان کار کنیم، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند مهارت است؛ زیرا تنها علمیت شرط نیست به همین دلیل می‌بینیم بسیاری از علمای فاضل نمی‌توانند با بچه دبستانی حرف زده و در جشن تکلیف حرف بزنند چون این کار نیاز به مهارت و هم‌زبانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه دفتر تبلیغات در این زمینه سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر فعالیت درزمینه رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر کشور شده به دوره‌های تخصصی دارد و روحانیان باید این دوره‌ها را ببینند تا بتوانند مشاوره دینی بدهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ارتقای مهارت تبلیغ تخصصی روحانیان، گفت: فعالیت درزمینه رفع آسیب‌های اجتماعی روز نیازمند تخصصی شدن است و باید برخی از مسائل را بیاموزیم تا بتوانیم برای رفع آن‌ها فعالیت کنیم.

وی گفت: در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان‌های مختلف کشور نه به شکل سخت‌افزاری و دفتر زدن بلکه به‌صورت نرم‌افزاری فعالیت کرده و آماده ارائه خدمات نرم‌افزاری و محتوایی مختلف است./9314/ت302/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات