۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۹۴۱۶۰
حجت الاسلام مینایی:

راه حل رفع مشکلات بهره گیری از ظرفیت های درونی است

راه حل رفع مشکلات بهره گیری از ظرفیت های درونی است
استاد حوزه علمیه گفت: راه حل رفع مشکلات موجود استفاده از ظرفیت های درونی و ایمان داشتن به عبارت ما می توانیم است.

حجت الاسلام مهدی مینایی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان این که اسلام دین تعامل است اظهار داشت: ما به دنبال محدود کردن خود نبوده و نیستیم چرا که انقلاب اسلامی پس از پیروزی با صدور پیامی روحیه تعامل پذیری خود را به جهانیان مخابره کرد.

وی افزود: تعامل با آمریکا در صورتی امکان پذیر است که روحیه استکباری خود را نادیده بگیرد و دست از قلدر بازی بردارد و ضمنا استقلال کشور را نیز بپذیرد.

حجت الاسلام مینایی ریشه اصلی مشکلات را در ضعف مدیریت ها عنوان کرد و گفت: خیلی از مشکلات موجود ریشه در ضعف مدیریت و نگاه وابسته محور به خارج دارد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این رویه وجود دارد چه آمریکا و چه کشور های دیگر هیچکدام حلال مشکلات نخواهد بود بلکه راه حل رفع مشکلات استفاده از ظرفیت های درونی و ایمان داشتن به عبارت ما می توانیم است.

امام جمعه مهاجران با اشاره به جریان غرب گرا در کشور خاطرنشان کرد: روحیه غرب گرایی برخی از افراد و صحبت هایی که در این زمینه دارند انسان فکر می کند که این افراد عامل جریان غرب هستند.

وی تصریح کرد: خوشبینانه ترین حالت این است که واقعا متوجه عمق این وابستگی ها نمی شوند و اطلاعات دقیقی ندارند اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم شاید به دنبال پروژه نفوذی هستند که حضرت آقا چند سال پیش نسبت به آن هشدار داده بودند.

حجت الاسلام مینایی با بیان این که این افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند اظهار داشت: عدم باور به توانمندی های داخلی و در گرو بودن منفعت شخصی هیچگاه این اجازه را نخواهد داد که به جوانان و تولید داخل فرصت دهد و آن ها را حمایت کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: در کشور باید رصد کلی صورت گیرد و با شناسایی مدیرانی که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند همانند کاری که قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی انجام می دهد با این افراد نیز برخورد شود./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات