۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

دینداری ضامن کاهش مشکلات انسان است

دینداری ضامن کاهش مشکلات انسان است
استاد اخلاق با بیان اینکه انسان با فهم آیات الهی به کمال می‌رسد، گفت: دینداری ضامن کاهش مشکلات انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد اخلاق، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: قرآن با حزن و اندوه بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل‌شده است.

وی افزود: انسان زمانی که نوای قرآن را می‌شنود اگر اشک از دیدگانش جاری نشود به خاطر آن است که نمی‌داند خداوند در آن آیات چه می‌فرماید؛ علما و بزرگان دین هنگام شنیدن آیات قرآن محزون می‌شدند چون کلام خداوند را درک می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تأکید بر اینکه فهم آیات قرآن انسان را به کمال می‌رساند، ابراز کرد: روزی حال مرحوم آیت‌الله بروجردی در جلسه‌ای که در آن قرآن قرائت می‌شد منقلب شد و از ایشان پرسیدند چرا حالتان دگرگون شد فرمودند آیات قیامت حال مرا منقلب کرد.

این استاد اخلاق بابیان اینکه انسان از خود چیزی ندارد و هر چه هست از آن خداوند است، اظهار داشت: قرآن کریم به انسان توصیه می‌کند تو از خود چیزی نداری پس به سمت خداوند حرکت کن؛ مردم اگر برای دین و دین‌مداری خود نگران باشند بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان عبد هرگز خود را نیازمند دیگری نمی‌داند، عنوان کرد: بنده واقعی اگر شب سر گرسنه بر بالین بگذارد خود را نیازمند خلق نمی‌بیند، اما در برابر خداوند خود را سراسر نیاز و خداوند را بی‌نیاز مطلق می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بابیان اینکه اشک بر مظلومیت امام حسین(ع) انسان را تربیت می‌کند، گفت: نماز را باید با اخلاص و به‌صورت تباکی اقامه کرد این امر در تربیت انسان بسیار اثربخش است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) درراه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند، بیان داشت: جفایی که بعد از رحلت رسول خدا بر خاندان عصمت و طهارت شد غمی بسیار بزرگ است که با ظهور امام زمان التیام می‌یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات