۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۴۱۰۵
امام جمعه موقت اصفهان:

مسؤولان مانع قاچاق کالا شوند

مسؤولان مانع قاچاق کالا شوند
حجت الاسلام میردامادی با تأکید بر لزوم همدلی و اتحاد مردم برای حل مشکلات، گفت: دشمن باتفرقه افکنی در امت اسلامی به دنبال سلطه بر مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به تبیین مباحث مختلف و دقیقی در قرآن کریم پیرامون معاد، گفت: نزدیک به یک سوم قرآن کریم مسأله معاد است و هفتاد صفت پیرامون معاد در قرآن کریم ذکر شده که همه اینها نشان دهنده اهمیت مسأله معاد است.

وی در ادامه افزود: امتحانات الهی تعیین کننده سرنوشت ما است و همه افراد از جمله رییس جمهور، مسؤولان، علما و مردم عادی مورد آزمایش و امتحان الهی قرار می‌گیرند، در برزخ و در روز قیامت همه اعمال ما مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و مو را از ماست خواهند کشید و کوچکترین اعمال ما حتی اگر عملی به اندازه ذره‌ای باشد پاداش یا عذاب خواهند داشت.

حجت الاسلام میردامادی با تأکید بر اهمیت فراموش نکردن قیامت، خاطرنشان کرد: دنیا محل شهوت رانی و حب و شهوت ریاست داشتن نیست، بلکه بنابر فرمایش امام علی(ع) دنیا باید محلی باشد برای تهیه توشه آخرت و وسیله‌ای است برای رسیدن به آخرت، فلسفه زندگی ما در دنیا قرار گرفتن در برابر امتحان‌های الهی و به دست آوردن توشه برای آخرت است، باید تلاش کنیم تا از امتحان‌های الهی سربلند خارج شویم.

اگر حضرت زهرا(س) نبود اثری از تشیع باقی نمی‌ماند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ایام فاطمیه مجلس عزاداری برگزار می‌کنند و تمام زمان مراسم را حضور دارند، ایشان برای ولایت و اسلام فداکاری بسیار کردند و اگر فداکاری‌های ایشان نبود امروز از تشیع و از اسلام اثری باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه دشمنان میان امت اسلامی تفرقه افکنی کرده‌اند تا بتوانند بر جهان اسلام و کشورهای اسلامی سلطه داشته باشند، اظهار کرد: حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان وجود دارند اما دشمنان با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی نفت آنها را می‌خرند و سلاح به آنها می‌فروشند و اجازه نمی‌دهند که امت‌های اسلامی باهم متحد باشند و شاهد هستیم در کشورهای اسلامی مسلمانان اقدام به کشتار و قتل علیه یکدیگر می‌کنند.

حجت الاسلام میردامادی به نقش ضعف‌های مدیریتی در بروز مشکلات متعدد در کشور اشاره کرد و گفت: گوسفندها را از مرز به بیرون کشور قاچاق می‌کنند و شاهد قاچاق بی رویه به کشور هستیم، اما مسؤولان اقدام جدی در زمینه مبارزه با این مشکلات انجام نمی‌دهند، آیا مسؤولانی که بر اریکه قدرت هستند باید جلوی این مشکلات را بگیرند یا مردم؟

خطیب جمعه اصفهان در ادامه افزود: همه مشکلات کشور تقصیر تحریم‌ها نیست، بلکه برخی از مردم نیز خیانت کرده و در بروز مشکلات نقش دارند، به همین دلیل است که شاهد هستیم با پایین آمدن نرخ ارز قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، لازم است کسبه تقوا داشته باشند و باری از دوش مردمی که با مشکلات متعدد مواجه هستند بردارند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: چهل سال است که در برابر همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها مقاومت کرده‌ایم و به پاس خون شهدا انقلاب اسلامی پابرجا مانده است، دشمنان در تلاش هستند تا با ناامید سازی مردم و توطئه‌های مختلف مانع برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی و پاسداشت انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از سوی مردم شوند اما با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به آنها نشان خواهیم داد که پرچم اسلام و انقلاب در جهان به اهتزاز در خواهد آمد و این دشمنان هستند که نابود خواهند شد./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات