۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۱۰۴
امام جمعه تبریز:

تجربه 4 دهه گذشته ثابت کرده که ایران تهدیدپذیر نیست

تجربه 4 دهه گذشته ثابت کرده که ایران تهدیدپذیر نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تجربه چهار دهه گذشته ثابت کرده که ایران تهدیدپذیر نیست و گنده‌گویی‌ رژیم صهیونیستی هیچ خللی در عزم ایران و مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه اظهار داشت: این سفر برای معرفی ایران به عنوان عنصر بی‌ثبات در منطقه است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ضدایرانی دو روزه در لهستان خاطرنشان کرد: آمریکا از هر ابزاری برای فشار بر ایران با هدف تغییر رفتار انقلاب اسلامی در منطقه استفاده می‌کند، در این راستا یک طرح ۱۹ ماده‌ای از سوی کنگره آمریکا تبیین شده که به تبع آن اعمال فشار مضاعف در دستور کار قرار می‌گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تهدید فعالیت‌ نیروی قدس سپاه از سوی آمریکا نشان از عجز و ناتوانی ایالات متحده است، تصریح کرد: مگر می‌توان فعالیت‌های نیروی قدس را که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه می‌باشد را محدود کرد؛ مردم ایران هیچ گاه خدمات ارزشمند سپاه را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که دشمنان یک کارگروه مشترک برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران ایجاد کرده تا فشارهای علیه نظام را افزایش دهد، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از نارضایتی‌ها به دنبال ایجاد آشوب، اغتشاش و ناآرامی در ایران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این فرد ابله گفته که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج نکند، حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ایران افزایش خواهد یافت، البته طرح این موضوع عجیب و غیرمنتظره نیست، بلکه حیات این غده سرطانی به ریختن خون کودکان وابسته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایران اسلامی به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی هم‌پیمان شده و یک حضور مستشاری دارد، ماندن و یا خروج نیروهای ایرانی در سوریه موضوع مرتبط به ایران و سوریه است که دخالت دولت‌های استکباری و متجاوز در این امر جایز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که تجربه چهار دهه گذشته ثابت کرده که ایران تهدیدپذیر نیست و با این گنده‌گویی‌ها هیچ خللی در عزم راسخ ایران و محور مقاومت ایجاد نخواهد شد، افزود: صهیونیست‌ها بدانند که دست فرزندان ایران برای مقابله با هرگونه تهدید و تجاوز روی ماشه است و در صورت لزوم آخرین درس تاریخی را به شما می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازداشت خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی وی در آمریکا گفت: این خبرنگار آمریکایی زمانی که به اسلام گروید نام خود را به مرضیه هاشمی تغییر داد که برای دیدار با خانواده اش به آمریکا سفر کرده بود، اما از سوی ماموران آمریکا بازداشت شده و مورد هتک حرمت قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بازداشت خبرنگار ایران یک توهین آشکار و خلاف حقوق بشر است، این اقدام سیاسی و خارج از عرف محکوم بوده و وظیفه رسانه‌های آزاد این است تا با استفاده از تمام امکانات و ابزارها از روش‌ها و خوی نژادپرست و ضدحقوق بشر پرده بردارند و آمریکا را رسوا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز یادآور شد: در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب است، امروز پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر شده و در حال حاضر ایران تولید کننده قایق پرنده رادار گریز با سرعت ۸۵۱ کیلومتر در ساعت است.

وی با بیان این‌که ایران هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد و سومین کشور تولیدکننده داروی بیماری ام اس در جهان است، افزود: ایران تولیدکننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه است و در میان ۵ ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد و نخستین تولیدکننده پودر استخوان در سطح جهان ایران می‌باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ایران اسلامی جزو ۸ کشور فضایی و سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیاست، تصریح کرد: ایران تنها کشور تولیدکننده لوله‌های چدنی 2 هزار میلی متر و سومین کشور تامین کننده دکل‌های انتقال برق در سطح آسیا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که دشمنان چشم دیدن پیشرفت های نظام اسلامی ایران را ندارند، افزود: هفته گذشته جوانان این مرز و بوم تلاش کردند تا ماهواره صد درصد بومی پیام را در مدار زمین قرار گیرد که در حال آزمایشی و تکرار چندباره است، البته وزیر ارتباطات خبر از ماهواره بعدی داده تا در هفته‌های آینده برای پرتاب آن اقدام خواهد شد.

امام جمعه تبریز با اشاره بها ین‌که ایران اسلامی برای پرتاپ ماهواره از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت، بیان کرد: مداخلات سیاسی آمریکا و فرانسه و جوسازی رژیم صهیونیستی تاثیری در عزم و اراده ملت ندارد، دشمنان بدانند پیشرفت‌های علمی در تمام عرصه‌ها از آن ایران بوده و یاوه گویی ها هیچ خللی در روند پیشرفت نخواهد داشت./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات