۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۱۰۳
حجت الاسلام طالقانی مطرح کرد؛

نقش والدین در تربیت فرزندان

نقش والدین در تربیت فرزندان
امام جمعه موقت همدان گفت: اصلی ترین وظیفه والدین درخانواده این است که خود را مربی اخلاق بدانند و با رفتار صحیح بهترین آموزش را به فرزندان انتقال دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی امام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با بیان این که اگر به موضوعات دینی توجه کنیم مشکلی نخواهیم داشت اظهار داشت: ‌اگر در عالم امروز مشکلات غیر قابل حلی وجود دارد دلیلش کمرنگ شدن تقوا در جوامع بشری است.

وی جریان مهدویت را قبل از آن که مهدوی باشد فاطمی دانست و گفت: باید جوانان را با اهل بیت و اسوه‌های تاریخی با تمام وجود آشنا کنیم و به طوری که جوانان از این اسوه‌های اسلامی الگو بگیرند.

حجت الاسلام طالقانی وجود ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده به ویژه پدر و دختر را مهم عنوان کرد و افزود: متاسفانه دختران زیادی به دلیل نبود ارتباط عاطفی در خانواده خود به دنبال پر کردن این کمبود با جنس مخالف هستند.

وی پیامبر اسلام را الگوی کاملی خواند و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) آنقدر شیفته پدر خود بود که دوری او را نمی توانست تحمل کند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: بنابراین پدران باید با الگوگیری از پیامبر (ص) ارتباط عاطفی عمیقی با دختران خود برقرار کنند تا آنها بیرون از منزل به دنبال پر کردن این خلأ نباشند.

وی به نقش خانم های خانه دار در خانواده اشاره کرد و گفت: زنان خانه دار با تلاش خود آرامش خانه را تامین می کنند از این رو خانه‌داری از مهمترین نقش‎های خانواده و اجتماع است.

امام جمعه موقت همدان دولت و مجلس را موظف به حمایت از خانم های خانه دار دانست و تاکید کرد: قوای مقننه و مجریه باید با تدوین لایحه حمایت از خانم های خانه دار گام مهمی برای حمایت از این بانوان زحمت کش بردارند.

وی با بیان این که فرزندان از پدر و مادر خود الگو می گیرند اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه والدین در خانواده این است که خود را مربی اخلاق بدانند و با رفتار صحیح خود بهترین آموزش را به فرزندان خود انتقال دهند./979/پ202/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات