۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۰۹۹
امام جمعه بجنورد:

حضرت فاطمه بهترین الگوی علی‌باوری و علی‌یاوری است

حضرت فاطمه بهترین الگوی علی‌باوری و علی‌یاوری است
امام جمعه بجنورد گفت: باید همه ما علی باوری و علی یاوری را از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم؛ زیرا این بانوی بزرگوار در عرصه عمل یاور امام زمان خود بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر برگزاری شایسته مراسم این ایام تأکید کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی، افزود: جوهره و درون‌مایه انقلاب اسلامی معنوی و الهی بود؛ به همین در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی در کنار پیشرفت‌ها و دستاوردهای مادی، در زمینه‌های فرهنگی و معنوی هم پیشرفت فراوانی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی را عمل به آموزه‌های قرآن و اسلام دانست و گفت: توحیدمحوری و حرکت در مسیر ولایت الهی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی غبار از چهره قرآن زدود و این کتاب الهی را از مظلومیت خارج کرد، افزود: اکنون آموزه‌های قرآنی در ارکان مختلف کشور و نظام ریشه دوانیده و شئون مختلف نظام اسلامی مبتنی بر آموزه‌های الهی و قرآنی است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، بر رعایت حرمت این ایام در جشن‌های دهه فجر تأکید کرد و اضافه کرد: باید همه ما علی باوری و علی یاوری را از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم؛ زیرا این بانوی بزرگوار در عرصه عمل یاور امام زمان خود بود و تا آخرین لحظه پیرو واقعی ولایت ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی به میزبانی لهستان، اظهار کرد: لهستان نتیجه اشتباه و خبط خود در برگزاری این کنفرانس ضد ایرانی را به‌زودی می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سفرهای مکرر وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای مختلف در روزهای اخیر، افزود: این وقایع بیان‌کننده بدبختی و استیصال آمریکا در تقابل با نظام و ملت اسلامی ایران است./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات