۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۰۹۱
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

جریان‌ همه‌جانبه مردمی عامل پیروزی و بقای انقلاب است

جریان‌ همه‌جانبه مردمی عامل پیروزی و بقای انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول حرکت همه‌جانبه مردمی بود و ‏تقویت روزافزون آن‌ هم درگرو ایفای رسالت همه دلسوزان است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پنج‌شنبه‌شب در همایش «حوزه علمیه، انقلاب اسلامی، تمدن سازی جهانی» که با حضور روحانیان و اساتید مدارس علمیه استان در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، به تشریح رسالت روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی با گرامیداشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی ایران حرکت همه‌جانبه مردمی بود؛ ازاین‌رو نباید تصور نشود که تنها روحانیت یا اقشار متدین خاص در پای انقلاب بودند و برای آن تلاش می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: همه اقشار در انقلاب اسلامی ایران دخیل بودند؛ به‌گونه‌ای که حتی افراد بی‌حجاب و کسانی که ظاهر مذهبی نداشتند هم در این انقلاب مشارکت داشتند و برای تحقق آن به میدان آمده بودند.

وی با بیان اینکه فراگیری عظیمی بر انقلاب اسلامی ایران حاکم بود، ادامه داد: هنر امام راحل بود که چنان این فضا را مدیریت کرد که همه به شکل طبیعی این پیشوایی و زعامت را نسبت به انقلاب پذیرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: امام راحل به‌صورت صحیح، درست و مؤثر اقشار متنوع اجتماعی را پوشش داده و چتر انقلاب را گسترانده بود و موارد اختلافی را هم به‌درستی مدیریت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان ارتباط مباحث و اندیشه‌های دکتر شریعتی با انقلاب به یکی از موارد اختلافی بدل شده بود، افزود: این موضوع باعث شده بود برای بخشی از مبارزان به‌عنوان مثال اعضای انجمن‌های اسلامی خارج از کشور مسئله درست شود، یکی از اعضای ارشد این انجمن می‌گفت در آن زمان ما بارها به امام نامه نوشتیم که نظر شما راجع به شریعتی چیست؟ امام یک‌کلام اظهارنظر نکردند چون هدف بالاتری در نظر داشتند و اجازه نمی‌دادند در جریان توفنده انقلاب برخی امور فرعی جایگزین امر اصلی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: تنها اظهارنظر امام راحل در مورد دکتر شریعتی بعد از پیروزی انقلاب بود و در جایی بود که نقش روحانیت را در انقلاب تشریح می‌کردند.

وی با بیان اینکه به‌طور کلی تمام اقشار در انقلاب حضور داشتند، اظهار کرد: اگرچه بعداً عده‌ای به علت برخی اغراض و خودخواهی‌ها از قطار انقلاب پیاده شدند اما باید بدانیم درمجموع جریان انقلاب اسلامی جریان بسیار گسترده‌ای بود و اکنون هم برای تداوم و تقویت انقلاب و نظام باید همه دلسوزان و دغدغه مندان دین رسالت خود را در قبال نظام و انقلاب به‌درستی ایفا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات