۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

خطبه فدکیه سندی روشن بر بصیرت حضرت زهرا در دفاع از ولایت است

خطبه فدکیه سندی روشن بر بصیرت حضرت زهرا در دفاع از ولایت است
استاد حوزه علمیه خطبه فدکیه را میراث حضرت زهرا(س) دانست و گفت: این خطبه سندی روشن بر بصیرت حضرت در دفاع از مقام امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ایام فاطمیه که در مسجدالزهرا(س) برگزار شد، گفت: خطبه فدکیه میراث حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: از توصیه های ائمه اطهار(ع) بود که خطبه نورانی حضرت زهرا(س) مورد بحث و بررسی مسلمانان قرار گیرد و در مقابل دشمنان نیز با انکار این خطبه ارزشمند به مقابله با نشر و گسترش این مهم می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید براینکه خطبه فدکیه سندی بر حقانیت و بصیرت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از مقام امامت و ولایت است، ابراز کرد: این اراده خداوند بود که این خطبه نورانی در طول تاریخ باقی بماند و قدیمی ترین کتب اهل سنت آن را نقل کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خطبه فدکیه از نظر سندی و محتوایی به هیج عنوان جای شک و تردید ندارد، اظهار داشت: محتوای این خطبه بیانگر کلام معصوم است، محتوای خطبه فدکیه را کسی غیر از معصوم نمی تواند بیان کند.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه نور است، گفت: انسان هر بار خطبه‌ها و بیانات ارزشمند ائمه اطهار(ع) را مورد مطالعه قرار می دهد می تواند دریافت های جدیدی را کسب کند و این معجزه کلام ائمه اطهار(ع) است که هیچ گاه سخنان آن بزرگان کهنه و قدیمی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه بیان داشت: زمانی که خبر اخراج ماموران و خادمان باغ فدک به حضرت رسید ایشان بر خود حجاب گرفتند و با عده ای از زنان خویشاوند به سوی مسجد حرکت کردند و در آنجا از پشت پرده با صدای ناله ای جانکاه این خطبه را در حضور انصار، مهاجرین و غاصبان خلافت ایراد فرمودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر اسلام فدک را به فرمان خداوند به حضرت زهرا(س) بخشیدند و حضرت درآمد آن را خرج مستمندان و نیازمندان و نشر معارف اسلام می کردند، ایشان نیازی به فدک نداشتند اما غاصبان خلافت از آن واهمه داشتند که حضرت از این موقعیت اقتصادی بر علیه رفتار عاصبانه آنان استفاده کنند بر همین اساس آن ملک را از اختیار حضرت زهرا(س) خارج کردند.

وی بالاترین ظلم به حضرت فاطمه زهرا(س) ظلم به شخصیت ایشان بیان کرد و اظهار داشت: زمانی که حضرت زهرا(س) آن شخص اولی را نفرین کردند و فرمودند در هر نماز نفرینت خواهم کرد دومی خطاب به اولی گفت او یک زن است حرف او ناراحتی ندارد؛ در حالی که حضرت زهرا(س) دختر پیامبر و بهترین زن از زنان عالم هستی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات