۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۹۴۰۷۲
حجت الاسلام یوسف زاده:

دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی پیشرفت هرگز تعطیل نشد

دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی پیشرفت هرگز تعطیل نشد
دبیر اندیشکده مبانی مرکز الگوی پیشرفت از آغاز دوباره فعالیت های دفتر حوزوی الگوی پیشرفت با همکاری پژوهشگران و اعضای انجمن های علمی حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسن یوسف زاده عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه و دبیر اندیشکده مبانی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این نشست اظهار داشت: دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی پیشرفت هرگز تعطیل نشده و اتفاقا اخیرا به دفتر نیز ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان این که از 13 اندیشکده مرکز سه مورد در قم مستقر هستند، گفت: این سه مورد مرکز مبانی، فقه و حقوق و عدالت و معنویت هستند ولی قبول داریم دفتر حوزوی مرکز الگوی پیشرفت در حد انتظار جایگاه خود را پیدا نکرده و اشکالاتی در خود دفتر به وجود آمده است.

حجت الاسلام یوسف زاده عنوان کرد: کسانی که به عنوان رییس شورای حوزوی بودند از مسؤولیت ها فاصله گرفتند و بی تکلیفی در کارکرد و کارآمادی پیش آمده و همین مسأله موجب کمرنگ شدن فعالیت های دفتر حوزوی مرکز شده است.

وی با تأکید بر این که اطلاع رسانی هم به صورت خوب صورت نگرفته است، یادآور شد: اوایل سال 92 که این دبیرخانه در قم تأسیس شد با خیلی از مراکز رفت و آمد داشتیم که حتی به تفاهم نامه هم منجر شد ولی مشکلاتی پیش آمد که بخشی مربوط به تعریف جایگاه ها، بودجه و تعارضاتی بود که بین قم و تهران پیش آمد.

دبیر اندیشکده مبانی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یادآور شد: چندین شیوه برای تعامل با نخبگان وجود دارد، یکی کنفرانس های علمی است که پژوهشگران می توانند در آنها شرکت کنند و دیگری نشست های اندیشه ورزی است که هرکس اعلام آمادگی کند دعوت می‌ شود.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست خاطرنشان ساخت: اتفاقا همین الان بخشی از بدنه حوزه در اندیشکده های ما درگیر هستند و عمده اساتید از اعضای حوزوی و بخش قابل توجهی از آنها جمله اعضای انجمن هستند.

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان این که باید همکاری فعالی با بدنه حوزه و مراجع عظام وجود داشته باشد، ابراز داشت: حال که افق های سند تدوین شده و فرصتی دو ساله برای بحث و بررسی در نظر گرفته شده فرصت خوبی است که این مرکز در قم تقویت و احیاء شود و در آینده تعامل جدی با مراکز حوزوی داشته باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات