۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۰۵۲
مدیر نشر یوتا مطرح کرد؛

انتشار کتاب های 4 بعدی برای نخستین بار در ایران

انتشار کتاب های 4 بعدی برای نخستین بار در ایران
در کتاب‌های 4 بعدی کودک تصاویر را به صورت متحرک و بر اساس رنگ آمیزی مشاهده می کند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، ریحانه فضلی خانی مدیر انتشارات یوتا در حاشیه نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در قم گفت: انتشارات یوتا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و فعالیت اصلی‌اش را در عرصه انتشار کتاب‌های کودک با واقعیت افزوده ادامه داده است.
مدیر انتشارات یوتا در رابطه با واقعیت افزوده گفت: واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از تبلت، گوشی هوشمند و ... آن را مشاهده کند.
فضلی خانی با بیان این که یکی از محصولات این نشر کتاب‌های ۴ بعدی است بیان کرد: این نوع کتاب‌ها برای نخستین بار در ایران عرضه شده است و کودک می‌تواند تصاویر را به صورت متحرک و بر اساس رنگ آمیزی داخل کتاب مشاهده نماید.
وی افزود: این کتاب‌ها همان پاپ آپ‌های قدیم است که به صورت دیجیتال منتشر می‌شود و به صورت سه بعدی در گوشی یا تبلت نمایش داده می‌شود.
این ناشر کتاب کودک و نوجوان ادامه داد: انتشارات یوتا هم اکنون شانزده عنوان کتاب، شامل ده جلد رنگ آمیزی، سه جلد داستانی، دو جلد با موضوع دایناسور و یک جلد درباره منظونه شمسی همراه با واقعیت افزوده در دست انتشار دارد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات