۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۰۴۱
نماینده خبرگان رهبری:

آیت‌الله سبحانی، علامه حلي و شیخ مفید زمان است

آیت‌الله سبحانی، علامه حلي و شیخ مفید زمان است
نماینده خبرگان با بیان اینکه سخن گفتن درباره شخصیت علمی آیت الله سبحانی سخت و نیازمند روزها بحث است، گفت: آیت‌الله سبحانی، علامه حلي و شیخ مفید زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در اختتامیه کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سبحانی در تبریز اظهار داشت: سخن گفتن درخصوص شخصیت علمی حضرت آیت الله سبحانی بسیار سخت و نیازمند روزها بحث است.

وی با اشاره به این‌که صحبت از مقام علمی حضرت آیت الله سبحانی باید از سوی افرادی صورت گیرد که شناخت کافی از شأن و جایگاه این عالم ربانی دارند، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله سبحانی، علامه حلي و شیخ مفید زمان است که ابوالمعالی در مورد ایشان گفته بود؛ «اگر می‌خواهید تمام مردم را در یک مرد ببینید، آن را در آیت‌الله سبحانی ببینید».

تولیت حوزه علمیه شهرستان مراغه با اشاره به این‌که حضرت آیت الله سبحانی یکی از مفاخر منطقه آذربایجان، ایران اسلامی، جهان تشیع و اسلام است، تصریح کرد: جامعیت علمی حضرت آیت الله سبحانی در ادبیات، فقه، اصول، تاریخ، رجال، حدیث شناسی و در پاسخ به شبهات و برخی آثار ایشان، بی‌نظیر است. 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی  با اشاره به اینکه بزرگداشت مفاخر در دوران حیات ایشان، سنتی ارزشمند از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی است، افزود: نیازمند شناسایی و شناساندن شخصیت جامع حضرت آیت الله سبحانی به عموم جامعه به ویژه حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

وی با اشاره به برخی از آثار و تألیفات حضرت آیت الله سبحانی در طول سالیان متمادی گفت: آثار و کتب ایشان در حوزه وهابیت هم با تکیه بر مستندات کامل، مثل کتاب راهنمای حقیقت به عنوان برگزیده راه، الوهابیه فی‌المیزان، افکار و مبانی وهابیت و کارنامه عملی آنان از شهرت زیاد برخوردار است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حضرت آیت الله سبحانی در عرصه پاسخگویی به شبهات لحظه‌ای آرام و قرار نداشته است، افزود: حضرت آیت الله سبحانی در ۱۷ سالگی با موضوع علم بلاغت، کتاب نوشته و در ۱۸ سالگی برای تحصیل به قم رفته است، تواضع، نظم و بلاغت ایشان به قدری بود که در روز فوت مادرشان نیز کلاس درس و بحث را تعطیل نکردند./935/د101/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات