۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۴۰۳۰
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

اتحاد و انسجام مایه رحمت و برکت در بین امت اسلام است

اتحاد و انسجام مایه رحمت و برکت در بین امت اسلام است
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: اگر اتحاد و انسجام داشته باشیم می‌توانیم بر مشکلات فائق ‏آییم؛ زیرا اتفاق و انسجام خود مایه برکات بعدی می‌شود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند غفور یزدانی، امام جمعه اهل سنت باغلق شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست علمای اهل سنت استان با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در 40 سالی که از عمر انقلاب و نظام اسلامی می‌گذرد تاکنون در خراسان شمالی به‌ویژه در منطقه محروم شهرستان راز و جرگلان هیچ آسیب یا مشکلی در بین ما اهل سنت و شیعیان وجود نداشته است.

وی افزود: در شهرستان ما پیروان اهل سنت و شیعه در قالب چند قومیت شامل ترک و ترکمن و فارس و کرد در کنار یکدیگر در صفا و صمیمیت و بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت باغلق شهرستان راز و جرگلان با اشاره به آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ أَصْلِحُوا بَینَ أَخَوَیکمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ»، گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید.

وی تصریح کرد: همچنین خداوند در آیه 92 سوره انبیاء می‌فرماید: «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکمْ فَاعْبُدُونِ» و تأکید می‌کند همانا امت شما امتی یگانه بوده و من پروردگار شما هستم، پس من را پرستش کنید.

آخوند یزدانی اضافه کرد: بر این اساس اگر ما اخوت و برادری داشته باشیم امت واحده هستیم و این اخوت یعنی با همدیگر مروت و مودت داشته باشیم.

وی افزود: برادر حقیقی آن است که در سختی و دشواری و آسانی همراه با برادر خود باشد؛ به‌گونه‌ای که اگر برای برادر مؤمن مشکلی پیش آمد برای رفع آن تلاش و سعی و کوشش داشته باشد و امت واحده هم همین است.

آخوند یزدانی با بیان اینکه امت رسول اکرم امت واحده است، اظهار کرد: در 40 سالی که از عمر انقلاب و نظام می‌گذرد هیچ آسیب و مشکلی در بین اهل سنت و شیعیان استان به وجود نیامده و اخوه بودن آن‌ها ثابت شده است.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: اگر اتحاد و انسجام داشته باشیم می‌توانیم بر تمام مشکلات فائق آییم؛ زیرا اتفاق و انسجام خود مایه رحمت و برکات بعدی می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات